לראשונה בישראל: בדיקת דם לאבחון נוגדני קורונה בפיתוח מתקדם

מאות חיילים השתתפו במחקר שמתנהל באוניברסיטת תל אביב, בשיתוף חיל הרפואה, ומציג תוצאות בדיקה סרולוגית שמתקבלות בתוך כמה שעות. "המטרה הסופית היא לדעת מה נקודת ההתחלה והסיום של הנגיף"

זמן צפייה: 04:14

במעבדה של פרופסור מוטי גרליץ ופרופסור אריאל מוניץ החלו בבדיקות דם פשוטות, שהן בעצם בדיקות סרולוגיות, שנחשבות לכלי משמעותי לניהול המגפה. הן יכולות לגלות אם אדם שהוא בריא כרגע כבר חלה בנגיף בעבר ואם הוא עשוי להיות חסין מפני המחלה בהמשך.

"המטרה הסופית היא באמת שנוכל לבוא ולהגיד מה המצב כרגע, אם יהיה גל שני שנוכל להבין מה נקודת ההתחלה ומה נקודת הסיום של הגל השני", הסביר גרליץ. המחקר שבו החלו בשבוע שעבר בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב נערך בשיתוף חיל הרפואה. מאות חיילים וחיילות כבר נדגמו בבדיקה פשוטה, מהירה ובעלת אחוזי מהימנות גבוהים שמאפשרת לזהות את הנוגדנים גם חודשים ארוכים לאחר החשיפה לנגיף ופיתוח תסמיני המחלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שגריר ישראל בארה"ב: צריך לספח לפני הבחירות – ביידן עלול לנצח

"אי אפשר להתרכז": הורים וילדים נגד חובת עטיית המסכות בכיתות

אישה נעצרה בחשד שחיללה את קברו של לוחם גולני שנפל

ייצור מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה | צילום: מיכאל וינרסקי

המחקר ראשוני מסוגו בישראל ונחשב לפורץ דרך. בימים אלה הבדיקה הזאת אף נבחנת על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, לצורך קבלת אישור מטעמו. בזמן שמערך הבדיקות הסרולוגיות בציבור מתעכב, במעבדה הקטנה באוניברסיטה כבר מבינים שבטיפות הדם האלה טמון המידע שיביא אולי לתרופה או חיסון, ובלי ספק יאפשר מאבק מדויק יותר בנגיף שהפתיע את העולם.