"אי אפשר להתרכז": הורים וילדים נגד חובת עטיית המסכות בכיתות

בתי הספר חזרו לפעילות בצל מגפת הקורונה, כך שתלמידי כיתות ד'-י' נדרשים לחבוש מסכות גם בזמן השיעור. כעת, הם מאיימים להשבית את הלימודים. "זו הנחיה לא ישימה שאין לה היגיון"

זמן צפייה: 02:24

רק הבוקר (שני) חזרו בתי הספר לפעול במתכונת מלאה תחת הגבלות הקורונה, וכבר הורים מאיימים להפסיק את הלימודים בשבוע הקרוב. הסיבה: חובת עטיית המסכות בכיתות ד'-י', וזאת תחת השרב הכבד שתוקף אותנו בימים האחרונים.

בהרצליה ובאלפי מנשה הודיעו כי מחר הם משהים את הלימודים עד שההנחיות ישונו או עד שהטמפרטורות ירדו מעט. בתל אביב העבירו את האחריות למנהלים, כך שכל מנהל הוא זה שיחליט אם לקיים לימודים או לא – ואכן, כמה תיכונים החליטו כי לעת עתה לא יתקיימו מחר לימודים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"שליחות לשרת את ישראל ואזרחיה": השרים נכנסים למשרדים החדשים

הפיגוע בדומא: עמירם בן אוליאל הורשע ברצח 3 בני משפחת דוואבשה

"הסתה פרועה": רון חולדאי תובע ממירי רגב חצי מיליון שקלים

בראשון לציון המרד הגיע מהנהגת ההורים, ולצידם גם ראש העיר שאמר בתגובה כי המורים לא ילמדו חומר חדש, זאת על מנת שהילדים יוכלו להישאר בבתים אם ירצו בכך. בד בבד, גם בגבעתיים קרא ראש העיר לבטל את ההנחיה לעטות מסכות בזמן השיעור.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב פנה למשרד הבריאות בבקשה לבטל את החובה - אולם במשרד הבריאות ובמטה לביטחון לאומי טרם השיבו לפנייתו. בתוך כך, איגוד הרופאים יצא בקריאה להסיר את הדרישה, זאת מתוך הבנה כי לא באמת יודעים עד כמה חבישת מסכות מונעת הדבקה בקרב ילדים. מה גם, נזכיר כי בחוץ שורר שרב, כך שהילדים מזיעים, המסכה נרטבת - ומהר מאוד מאבדת מהאפקטיביות שלה.

"משמונה בבוקר עד שתיים בצהריים היינו צריכים להיות עם מסכות", סיפרה מאיה עזרן, תלמידת כיתה ז' בחוף אשקלון. "זה היה ממש חם ולא נוח. לא היה פשוט". "בקושי אפשר להתרכז", הוסיפה ליה וולקוביץ', תלמידת כיתה ו', ערד. "זה משפיע בצורה מאוד משמעותית ואני מקווה שזה יבוטל".

יאיר צורי, תלמיד כיתה ה' בחוף אשקלון, סיפר: "אחרי עשר דקות עם המסכה, לכולם היה חם. הזענו. ביקשנו להדליק מזגן ולא יכולנו כבר להיות עם המסכה. היה קשה".

חזרה ללימודים בצל הקורונה
חזרה ללימודים בצל הקורונה | צילום: חדשות 13

ההורים, כאמור, מתכננים להשבית את הלימודים ולא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר החל ממחר. גליה שמילוביץ' היא אם לשלושה ילדים מתל אביב. "כהורים, הוכחנו שאנחנו יודעים להישמע להנחיות", אמרה, "אבל עכשיו אנחנו לא יודעים לדברר הנחיות לא ישימות שאין להם היגיון".

לדבריה, "אף אחד לא הצליח להסביר מה ההיגיון להחזיק ילדים בחום של 43 מעלות עם מסכה - אבל בכל זאת להושיב אותם ליד אותו שולחן. אני חושבת שיש בעיה מערכתית וחבל שנותנים הנחיות שאנחנו כציבור לא יכולים להזדהות איתן".

גליה שמילוביץ'
גליה שמילוביץ' | צילום: חדשות 13