אישה נעצרה בחשד שחיללה את קברו של לוחם גולני שנפל

המשטרה עצרה תושבת ראשל"צ בת 41, שחשודה שחפרה בקברו של עמית בן יגאל, שנהרג בשבוע שעבר. האישה מוכרת לרשויות, בשל מעשים דומים שביצעה. גורם במשטרה: היא הסתתרה במשך כמה ימים

זמן צפייה: 02:14

תושבת ראשון לציון בת 41 נעצרה היום (שני) בחשד כי חיללה את קברו של לוחם גולני שנפל בשבוע שעבר בזמן פעילות מבצעית, עמית בן יגאל. האישה מוכרת לרשויות בשל מעשים דומים שביצעה בעבר. כמו כן, גורם במשטרה אף סיפר כי היא הסתתרה במשך כמה ימים. מחר היא תובא לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון.

בשבוע שעבר התגלו סימני חפירה על חלקת הקבר בבית העלמין בבאר יעקב שבו קבור הלוחם. פקחית מטעם עיריית באר יעקב ציינה כי ארון הקבורה של בן יגאל נמצא כשהוא פתוח בחלקו העליון, והיה מונח עליו פתק שלשונו: "יש לילד שלך 72 שעות לקום לתחיה". המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: נפעל לקדם את תוכנית השלום של טראמפ על כל מה שהיא כוללת

"אי אפשר להתרכז": הורים וילדים נגד חובת עטיית המסכות בכיתות

לוחם גבעתי מואשם שהתחזה לבודק במחסום – ושדד רכב מפלסטיני

עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן
עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן | צילום: דובר צה''ל

ראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן, מסר: "למרבה המזל לא התגלה שום חילול של כבוד הנפטר. הוחלט לפעול מידית ולמלא את חלקת הקבר בבטון שימנע הישנות של מקרה כזה. בנוסף הוריתי על הצבת מאבטחים בחלקה הצבאית. גורמי הצבא גם הם החליטו להציב חיילי גולני שישמרו על חלקת הקבר וגם משטרת ישראל הציבה מצידה אבטחה במתחם בית העלמין".

ממשרד הביטחון נמסר: "אנשי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, שוהים בחלקת הקבר של סמ"ר עמית בן יגאל מאז היוודע האירוע ומטפלים בחלקת הקבר יחד עם הרבנות הצבאית. משרד הביטחון מביע זעזוע ושאט נפש מהמעשה. אגף משפחות, הנצחה ומורשת מלווה את משפחת בן יגאל ויעניק לה את כל התמיכה והסיוע הנדרשים. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל. לאור האירוע, הוחלט כי תתבצע אטימה של הקבר, ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין".

עמית בן יגאל
החייל עמית בן יגאל שנהרג בפעילות מבצעית

יומיים לפני כן נהרג בן יגאל, לוחם צה"ל מסיירת גולני, מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבצפון השומרון. זה ההרוג הראשון של צה"ל השנה מפעילות מבצעית. דובר צה"ל הדי זילברמן: "אירוע קשה". בן יגאל הועלה לדרגת רב-סמל לאחר מותו.