שגריר ישראל בארה"ב: צריך לספח לפני הבחירות – ביידן עלול לנצח

רון דרמר מנסה לשכנע בכירים בבית הלבן שישראל צריכה לפעול במהירות לסיפוח התנחלויות בגדה המערבית, מפני שלטענתו המועמד הדמוקרטי עלול לנצח ולהסיג לאחור את התוכנית. בממשל טראמפ מהססים

זמן צפייה: 01:21

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, מנהל בשבועות האחרונים מסע שתדלנות מול בכירים בממשל הנשיא דונלד טראמפ, חברי קונגרס וסנאטורים רפובליקנים, וכן עיתונאים ומובילי דעת קהל, כדי לשכנע שישראל צריכה לפעול במהירות לסיפוח בקעת הירדן וההתנחלויות בגדה המערבית, כך סיפרו שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בפרטים.

דרמר אמר בתדרוכים סגורים בוושינגטון כי "חייבים להתקדם עם הסיפוח עכשיו כי אנחנו לא יודעים מה יקרה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר - ביידן עלול לנצח. עכשיו יש חלון הזדמנויות ולכן צריך לעשות את זה עכשיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אישה נעצרה בחשד שחיללה את קברו של לוחם גולני שנפל

"שליחות לשרת את ישראל ואזרחיה": השרים נכנסים למשרדים החדשים

גנץ: נפעל לקדם את תוכנית השלום של טראמפ על כל מה שהיא כוללת

רון דרמר, שגריר ישראל בארה''ב
רון דרמר, שגריר ישראל בארה''ב | צילום: רויטרס

לכן דרמר טוען כי יש לקדם את הסיפוח ולקבוע עובדות בשטח עוד לפני הבחירות לנשיאות, מכיוון שניצחון של מועמד המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן עלול להסיג לאחור באופן דרמטי את העמדה הישראלית כלפי הנושא הישראלי-פלסטיני. "יש הזדמנות חד פעמית לקדם סיפוח כל עוד טראמפ שם", טוען דרמר בשיחות שהוא מקיים.

דרמר מנהל את הקמפיין ורוצה להאיץ את המהלכים כיוון שהוא מודע למחלוקת בתוך ממשל טראמפ לגבי הסיפוח ולקולות של גורמים בבית הלבן ובמשרד החוץ, שמביעים הסתייגויות מהמהלך וסבורים שיש להמתין.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בתוך כך, ההיסוס של ממשל טראמפ לגבי החלת הריבונות הגיע על רקע כמה התפתחויות: מסרים חריפים שהעבירה ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות לבית הלבן נגד הסיפוח וחשש בוושינגטון ליציבות בירדן, הסתייגויות שהשמיעו שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי לגבי הסיפוח בשיחות עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בשבוע שעבר, ובשל משבר הקורונה שמטיל עומס רב על הבית הלבן.

אחת הטענות המרכזיות של בכירים בממשל הינה שסיפוח ישראלי כעת יסגור את הדלת סופית על תוכנית טראמפ ולא יאפשר לקדם אותה אם הנשיא ינצח בבחירות ויזכה בקדנציה נוספת.