בקבינט הקורונה לא הושגה הסכמה על תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו

התוכנית, שכוללת מגבלת תנועה במהלך החגים, סגירת בתי ספר, צמצום עובדים במקומות העבודה ועוד - לא עברה את אישורם של חברי ועדת הקורונה. עימות פרץ בין אדלשטיין לליצמן בנושא בתי כנסת

זמן צפייה: 04:02

קבינט הקורונה שהתכנס הערב (חמישי) על מנת להצביע על "תוכנית הרמזור" של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, לא הגיע להסכמות והחליט לדחות את ההצבעה פעם נוספת - ליום שני הקרוב. עד אז, וכבר ביום ראשון, צפוי להתקיים "דיון מעמיק" במתווה, אותו הציע השר עמיר פרץ.

גמזו מסר בתום הישיבה: "אני משוכנע כי מודל הרמזור לרשויות המקומיות יאושר בהתאמות שיידרשו, ובלבד שבריאות הציבור תישמר ושלא יוטלו הגבלות שאינן מותאמות לתחלואה המקומית". עוד הוסיף: "אם היקף התחלואה יישאר כפי שאנחנו רואים היום - לא יהיה סגר".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שר הבריאות: קבינט הקורונה לא ידון היום בהגבלות נוספות

גברים מול נשים: מה ההסתברות שחולה קורונה ידרדר למצב קשה?

רגע לפני הקורונה: ההשקעות בבריאות לנפש קטנות בהשוואה בינ"ל

הסגר בעקבות התפשטות הקורונה
הסגר בעקבות התפשטות הקורונה | צילום: רויטרס

על פי התוכנית של גמזו, אשר נקראת "ריסון מהודק", החל מיום 18.9 ועד 11.10 תוגבל התנועה בערים אדומות, בתי הספר ייסגרו והעובדים במקומות העבודה יוגבלו למינימום חיוני של עד 30%. אולם, נכון לשעה זו, התוכנית לא צפוייה לצאת אל הפועל במתכונתה הנוכחית.

שר האוצר ישראל כ"ץ הביע את התנגדותו בעניין הסגר, ואמר: "אני בעד שקניונים ומלונות יישארו פתוחים - צריך לטפל נקודתית בערים אדומות". השר הוסיף כי הוא מבין שיש "סימנים של התאוששות של המשק - וצריכים לאפשר לעסקים להתייצב".

כמו כן, במהלך ראש השנה ויום כיפור תחול הגבלת תנועה של עד 500 מטרים מהבית, ויופעל מתווה מיוחד שיעודד תפילה במרחב הפתוח. התוכנית, אם הייתה מאושרת, הייתה מופעלת אם וכאשר מקדם ההדבקה היה גבוה מ-1.

במהלך הדיון פרץ עימות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לבין שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן בנושא בתי הכנסת. ליצמן תהה מדוע באולמות תרבות מותר שיתכנסו יותר מ-500 בני אדם, ואילו בבתי כנסת ההגבלה היא אחרת. שר הבריאות השיב לו כי עולם התרבות קיבל תו סגול, לפיו הנוכחים מופרדים לפי קפסולות.

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאפשרות של סגר בפתח קבינט הקורונה, ואמר כי "יש מאמץ גדול להימנע מסגר כדי להמשיך את כיוון השיקום של הכלכלה, ואני חושב שהדבר הזה יהיה קשור, בוודאי, למצב התחלואה".

עוד ציין כי "חשוב שנעשה הכול כדי למנוע בחירות נוספות - להעביר תקציב שהמדינה זקוקה לו, ולהמשיך הלאה בהתאם לצרכים של הקורונה". קבינט הקורונה מכונס ברגעים אלה על מנת לדון בהמלצותיו של ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו ובתוכנית הרמזור שהוא מציע.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס