רגע לפני הקורונה: ההשקעות בבריאות לנפש קטנות בהשוואה בינ"ל

מנתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2019, האזרח הישראלי הוציא 7.3% מהתוצר הלאומי על בריאות, לעומת 8.8% בממוצע במדינות המפותחות. המימון לבריאות עמד בישראל על 64% מהסכום - לעומת 74% ב-OECD

זמן צפייה: 02:13

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את נתוני ההוצאה לבריאות של כל אזרח. מהנתונים עולה כי ההשקעות בבריאות לנפש קטנות יחסית למדינות אחרות בעולם, וכי הסבסוד הממשלתי נמוך לעומת מדינות ה-OECD.

בשנת 2019 ההוצאה של האזרח הישראלי על בריאות עמדה על 3,089 דולר בלבד - לעומת יותר מ-4,000 דולר במדינות ה-OECD. כלומר, 7.3% מהתוצר הלאומי של ישראל מושקע בבריאות, לעומת 8.8% בממוצע במדינות המפותחות.

שר הבריאות אלדשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' גמזו
שר הבריאות אלדשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' גמזו | צילום: מירי גטניו, דוברות איכילוב

לכתבות נוספות בנושא >> 

עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

ישראל במיתון: קצב התכווצות המשק ברבעון – הגרוע זה 40 שנה

בנק ישראל: הסיכון שנשקף ליציבות המשק – עלה לבינוני עד גבוה

שיעור המימון הציבורי מתוך ההוצאה של הישראלים על בריאות, הנובע מתקציב המדינה ומס בריאות, עמד על 64% בלבד מהסכום - לעומת ממוצע של 74% במדינות ה-OECD. היתר ממומן על ידי ביטוחים פרטיים או תשלומים ישירים של משקי הבית לספקים של שירותי רפואה בשוק החופשי.

אתמול פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האבטלה נכון לסוף חודש יולי, מהם עולה כי אחוז המובטלים בישראל הגיע ל-12.4%, שהם למעלה מחצי מיליון בני אדם.

בסוף חודש יוני הנתון עמד על 483 אלף מובטלים - 11.8%. כמו כן, מתוך המועסקים, למעלה מ-200 אלף אנשים נעדרו זמנית מעבודתם ופרנסתם נפגעה במהלך חודש יולי בגלל סיבות הקשורות בקורונה.

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

שלשום פורסם כי קצב התכווצות המשק ברבעון האחרון עמד על 29% לשנה - הירידה החדה ביותר בעשרות השנים האחרונות. המשמעות היא שאם ההתכווצות תימשך בקצב הנוכחי - עד סוף השנה המשק יהיה קטן יותר בכשליש מהיום. שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית משמעותם שישראל רשמית במיתון.

הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-44% לעומת השנה שלפני, ההוצאה למצרכים בני קיימא, כמו בגדים או מוצרי חשמל, ירדה בשיעור חד עוד יותר של 53%. כמו כן נרשמה ירידה של 29% בייצוא הסחורות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.