עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, למעלה מחצי מיליון מובטלים נרשמו בסוף חודש יולי. מתוך המועסקים - למעלה מ-200 אלף נפגעו כיוון שנעדרו זמנית מעבודתם בגלל סיבות הקשורות בקורונה

זמן צפייה: 02:13

משבר הקורונה: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את נתוני האבטלה נכון לסוף חודש יולי, מהם עולה כי אחוז המובטלים בישראל הגיע ל-12.4%, שהם למעלה מחצי מיליון בני אדם.

בסוף חודש יוני הנתון עמד על 483 אלף מובטלים - 11.8%. כמו כן, מתוך המועסקים, למעלה מ-200 אלף אנשים נעדרו זמנית מעבודתם ופרנסתם נפגעה במהלך חודש יולי בגלל סיבות הקשורות בקורונה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ישראל במיתון: קצב התכווצות המשק ברבעון – הגרוע זה 40 שנה

בנק ישראל: הסיכון שנשקף ליציבות המשק – עלה לבינוני עד גבוה

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

אתמול פורסם כי קצב התכווצות המשק ברבעון האחרון עמד על 29% לשנה - הירידה החדה ביותר בעשרות השנים האחרונות. המשמעות היא שאם ההתכווצות תימשך בקצב הנוכחי - עד סוף השנה המשק יהיה קטן יותר בכשליש מהיום. שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית משמעותם שישראל רשמית במיתון.

הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-44% לעומת השנה שלפני, ההוצאה למצרכים בני קיימא, כמו בגדים או מוצרי חשמל, ירדה בשיעור חד עוד יותר של 53%. כמו כן נרשמה ירידה של 29% בייצוא הסחורות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כזכור, בשבוע שעבר בנק ישראל הודיע כי הסיכון שנשקף ליציבות המשק הישראלי ולמערכת הפיננסית עלה לבינוני עד גבוה. הגל השני של מגפת הקורונה טומן בחובו סיכון גובה יותר מקודמו, ואף חמור יותר מתרחישי הקיצון שנקלחו עד כה. עוד פרסם בנק ישראל כי הסיוע הכלכלי למשק הישראלי נמוך יחסית לעולם.

הסגר בעקבות התפשטות הקורונה
הסגר בעקבות התפשטות הקורונה | צילום: רויטרס

גורם במשרד האוצר תקף את בנק ישראל: "הופתענו מחוסר המקצועיות של בנק ישראל. הנתונים שלהם לא קשורים לכלום, מדובר על חוסר אחריות ושגיאה מובהקת. גודל החבילה בישראל גבוה יותר מהממוצע ב-OECD. בהשוואה בינלאומית מדובר בהיקף מאוד נרחב של סיוע ביחס לתוצר. עלינו מ-7.4% ל-13.9%. אנחנו מקווים בשביל עם ישראל שדיוני הריבית נעשים בצורה יותר מקצועית ורצינית מהפרסום האחרון של בנק ישראל".

בבנק ישראל הגיבו לטענות הגורם באוצר, ואמרו: "דוח היציבות הפיננסית החצי שנתי שפרסם בנק ישראל מנתח סוגיות שונות בתוך המחצית הראשונה של 2020. ככזה, מופיעים בו איורים שמשקפים את התקופה שנותחה ע"י כלכלני בנק ישראל. בין היתר מופיע איור בו נמצאת השוואה בין-לאומיות של תכניות סיוע ממשלתיות שערך בית ההשקעות הבין-לאומי 'גולדמן זאקס', שמצביע על מיקומה של ישראל קרוב למרכז ההשוואה בין המדינות. צר לנו שזו תגובת משרד האוצר, שמתעלמת ממסגרת הזמן והניתוח המקצועי של הדו"ח".