גברים מול נשים: מה ההסתברות שחולה קורונה ידרדר למצב קשה?

ממחקר של מכון וייצמן עולה כי הסיכוי של נשים עד גיל 60 לחלות קשה בנגיף נמוך משמעותית מזה של גברים באותו הגיל. ככל שהמינים מתקרבים לגיל 80 - הפער נעשה קטן יותר

זמן צפייה: 05:51

לפחד של כל אחד ואחת מאיתנו להידבק בקורונה מתלווה שאלה שלא הייתה עליה תשובה ברורה: "אם אדבק בנגיף - מה הסיכוי שהמצב שלי ידרדר למצב קשה?". עכשיו יש תשובה, והיא תלויה בשאלה האם אתם גבר או אישה, ובני כמה אתם.

הקבוצה של פרופסור ערן סגל ממכון וייצמן ניתחה את כל נתוני התחלואה מתחילת מגפת הקורונה בישראל, כלומר את כל חולי הקורונה המאומתים שאותרו על ידי משרד הבריאות. מהממצאים עולה כי הסיכוי של גבר בן 30 עד 40 להידרדר למצב קשה הוא 1.4% בגיל 40 פלוס, הסיכון כבר מטפס ל-2.3%. הנתון הזה כמעט מכפיל את עצמו, ועומד על 4.7%, אם הגבר החולה הוא בן 50 עד 54.

עוד הכפלה של ממש בסיכון להידרדרות היא בגילי 60 פלוס - 9.4% מהחולים יחוו את הקורונה באופן קשה. הנתון מזנק עוד יותר, ל-17.7% בגיל 70 פלוס. אחרי גיל הגבורות, 80 פלוס - 31% מהגברים החולים יידרדרו למצב קשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

שש בגרויות בלבד וצמצום החומר: התוכנית ללימודים בצל הקורונה

אישום נגד עד המדינה ארי הרו: "מכר חברה במכירה פיקטיבית"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אבל אם יש לך מזל ונולדת אישה - הסיכון הרבה, הרבה יותר קטן: בגילי 30 עד 40 - 0.2% בלבד ובגילי 40 פלוס - חצי אחוז. עם זאת, הסיכון להגיע למצב קשה משלש את עצמו אצל נשים בגיל 50 פלוס, מגיע ל-1.5%, וקופץ משמעותית בגיל 60 פלוס - 4.6% מהנשים החולות. זינוק מסוכן רואים בקרב נשים בנות יותר מ-70 - יותר מ-13% מהן יידרדרו למצב קשה, ובגיל 80 הסיכון הוא כבר כמו אצל הגברים - 32% אחוזים.

מה שמדהים הוא הפער העצום בשיעורי הסיכון של נשים וגברים - בגיל 30 עד 40 הסיכוי שלך כגבר להידרדר למצב קשה הוא פי 6.6 יותר מאישה בגילך. בגיל 50 הסיכון הוא יותר מפי 3 לגבר חולה לעומת אישה חולה. הפער ממשיך לרדת עם הגיל ולקראת גיל 80 הסיכון להגיע למצב קשה זהה בין המינים.

חשוב לציין כי הניתוח לא מתייחס למדד אחד מרכזי - האם יש לנו או אין לנו מחלות רקע. זה כמובן יכול להגדיל מאוד או להקטין מאוד את הסיכון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו.