שש בגרויות בלבד וצמצום החומר: התוכנית ללימודים בצל הקורונה

לפי התוכנית הפדגוגית לשנת תשפ"א, שהציג משרד החינוך, שלוש מהבגרויות יהיו במתמטיקה, אנגלית ושפת אם, שתיים יהיו בנושאים הומניים ואחת במקצוע מוגבר. עצמאות מנהלי בתי הספר תחוזק

זמן צפייה: 01:37

משרד החינוך פרסם היום (שני) את התוכנית הפדגוגית לשנת הלימודים תשפ"א, שתתקיים בצל מגפת הקורונה. על פי התוכנית, מספר הבגרויות יצומצם לשש בלבד שלוש מהבגרויות יהיו במתמטיקה, אנגלית ושפת אם, שתיים יהיו בנושאים הומניים ואחת במקצוע מוגבר.

כמו כן, החומר לבגרויות ימוקד, כאשר במתמטיקה 5-4 יחידות חומר הלימוד צומצם בכ-10%. ב-3 יחידות תתאפשר צבירת ניקוד, כדי להגדיל את סיכויי התלמיד להצליח בבחינה. במקצועות עברית, ערבית, אנגלית, ואשכול הומניסטיקה חומר הלימוד צומצם ב-30%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

אישום נגד עד המדינה ארי הרו: "מכר חברה במכירה פיקטיבית"

יותר מ-50 אלף מתו בהודו מקורונה; ניו-זילנד דחתה את הבחירות

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מעבר לכך, בתחילת שנת הלימודים יושלם החומר הלימודי וסגירת פערים מהשנה הקודמת. כל בית ספר יעשה מיפוי פנימי לזיהוי פערים לימודיים ויעבוד על חיזוק מיומנויות הלמידה מרחוק: לשם כך, במסגרת הלמידה בתוך מוסדות החינוך, ייעשה תרגול של למידה דיגיטלית ולמידה שיתופית בכיתות.

פתיחת הלימודים בגנים שבהם התלמידים בגילי 3, ההגעה תהיה מדורגת בקבוצות קטנות, 6-5 ילדים, לפי לוח זמנים שתפרסם הגננת. הפעילות תהיה קצובה, וההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, או שישהו בחצר כשהם עוטים מסכות. ביום השני ללימודים ההגעה תהיה מדורגת לשתי קבוצות, על פי לוח זמנים שתפרסם הגננת. ההורים ייפרדו מהילדים בפתח הגן, ובתום הפעילות יאספו את ילדיהם. החל מהיום השלישי פעילות הגן תהיה בין 14:00-08:00. בגנים שבהם הילדים בני 5-4 הפעילות תהיה רגילה, החל מהיום הראשון. מומלץ להכין סרטון קצר או מצגת, כדי להציג את הצוות, את מבנה הגן ואת המרכזים והחצר.

חזרה ללימודים בצל הקורונה
חזרה ללימודים בצל הקורונה | צילום: חדשות 13

החזרה ללימודים בכיתות א' תעשה באמצעות הגעה מדורגת, בקבוצות של עד 10 תלמידים, כאשר לכל תלמיד יתלווה הורה אחד. קבלת התלמידים בבית הספר תתקיים במתחמים נפרדים, ובכל מתחם לא ישהו יותר מ-20 אנשים. תוכנית הלימודים תכלול בתחילתה השלמת תהליכים חסרים מתקופת הגן – ומיד בהמשך הקניית מיומנויות של קריאה וכתיבה.

נוסף על כך, המשרד מבקש כי שנת הלימודים תתאפיין בגמישות ניהולית ופדגוגית, כדי לאפשר למנהלי מוסדות החינוך להוביל את העשייה החינוכית בדרכם. בתוך כך, במהלך השנים הקרובות המשרד יוביל שורה של מהלכים לחיזוק מעמדו של המנהל, בהם הפחתת הבקרה על בתי הספר והרחבת היקף הסמכויות והמשאבים שיעמדו לרשותו.

תלמידים נבחנים בבחינות בגרות
תלמידים נבחנים בבחינות בגרות | צילום: חדשות 13

כחלק משגרת הלימודים והתאמת המערכת ללמידה במאה ה-21, מניח המשרד תשתית ארוכת טווח למערך הלימוד הדיגיטלי, והפיכתו לנדבך משמעותי בתוך ליבת ההוראה.

עוד נכתב בהודעת המשרד כי בשנת הלימודים הקרובה יהיה דגש על חיזוק הקשר, הזהות ואהבת התלמידים לארצם, למורשתם ולהיסטוריה של מדינת ישראל, והמשרד אף יפעל המשרד לחיזוק ערך הגיוס המשמעותי לצה"ל.