נגיף הקורונה: כ-5,600 ישראלים שוהים בבידוד ביתי

עד כה נלקחו כ-700 דגימות של אנשים שהתריעו על תסמיני מחלה, והועברו לפענוח • בשל העומס – יוכשרו 600 חובשים בכירים • אל על תאפשר גמישות בתאריכי טיסות לכל היעדים באירופה

זמן צפייה: 02:26

נגיף הקורונה: 5,630 ישראלים שוהים בבידוד ביתי לאחר חזרתם מחו"ל או בעקבות חשיפה לנגיף בארץ. עד הבוקר (ראשון) נלקחו כ-700 דגימות של ישראלים שנמצאים בבידוד ביתי והתריעו על תסמיני מחלה. בשל העומס, יוכשרו היום כ-600 חובשים בכירים לביצוע בדיקות המעבדה, ושתי מעבדות חדשות ייחלו לפעול. במתקן הבידוד בבית החולים תל השומר שוהים כעת שישה ישראלים שחזרו משיט בספינת ה"פרינסס דיימונד", ונמצאו כנשאים של הנגיף.

בתוך כך, אדם עם חשד לקורונה הגיע לבדיקה במרפאה בקניון גבעתיים, למרות ההוראה שלא לפנות למרפאות במקרה של תסמיני המחלה. אנשים הנמצאים במקום אומרים כי הקניון מתרוקן והחנויות שבו נסגרות בהדרגה. ממשרד הבריאות נמסר כי ישראלי שחזר מארצות הברית, דרך איטליה, הגיע להיבדק לאח שחש ברע. עוד נמסר כי אין מניעה להגיע לקניון.

עוד בחדשות 13:

מוות ראשון מקורונה בארה"ב; במדינת וושינגטון הוכרז מצב חירום

התפשטות הקורונה בישראל: מתחם בידוד נוסף בבי"ח רמב"ם • תיעוד

בצל הקורונה: כך נערכת יפן לפתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו

מיקום קלפיות ייעודיות לבוחרים השוהים בבידוד
מיקום קלפיות ייעודיות לבוחרים השוהים בבידוד | צילום: חדשות 13

במקביל, בשל התפשטות הנגיף, הודיעה חברת התעופה אל על כי תאפשר לכל מחזיקי כרטיסי טיסה של יעדי החברה לאירופה, לשנות או להקפיא את תאריך הטיסה שברשותם עד סוף יולי, ללא תשלום נוסף.

בסוף השבוע הוקם בבית החולים רמב"ם שבחיפה מתחם מבודד לקראת אפשרות להגעת חולה קורונה. זאת, למרות שעדיין לא אושפז בבית החולים חולה בנגיף, אלא במסגרת ההיערכות למצב שבו ידרש תגבור של הטיפול בחולים על ידי יצירת מרכזים נוספים על זה הקיים בבית החולים שיבא, בדרום ובצפון.

נוסעים בנתב''ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכת הגנה | צילום: רויטרס

מבית החולים נמסר כי משרד הבריאות מלווה את ההכנות ברמב"ם ליצירת מחלקת אשפוז חדשה ונפרדת שתמוקם בקומה נפרדת ומבודדת בבניין מאייר, עם כניסה נפרדת מהכניסות הראשיות של בית החולים. ההכנות כוללות יצירת מערך של כוח אדם ייעודי ונפרד למחלקה זו, וכן הכנת התשתית הראויה.

ביום שישי הודיע משרד הבריאות על שני מקרים חדשים ונפרדים של נשאי נגיף הקורונה בישראל - תושבי הצפון שחזרו בשבוע שעבר מאיטליה, ונדבקו שם. נדבק אחד הוא תושב קיבוץ כברי הסמוך לנהריה, שחזר מאיטליה לפני שישה ימים. הנדבק הנוסף, תושב מגדל העמק שחזר ב-24 בפברואר, נדבק גם הוא באיטליה ויאושפז בבית החולים שיבא. עד כה אובחנו שבעה בני אדם שנדבקו בנגיף.

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר באותו היום הודיע משרד הבריאות כי אשתו של חולה הקורונה שחזר ממילאנו - נדבקה אף היא בנגיף, ואובחנה כנשאית. מדובר במקרה ההידבקות הראשון על אדמת ישראל. דגימות נלקחו מבני משפחה נוספים של הזוג, ולאחר הגעת התוצאות תפונה האישה שנדבקה למתחם הבידוד בבית החולים תל השומר.