שני מקרים חדשים של קורונה בישראל: תושבי הצפון שחזרו מאיטליה

משרד הבריאות הודיע כי בסה"כ 7 ישראלים אובחנו, כשהשניים האחרונים, תושבי קיבוץ כברי ומגדל העמק, חזרו מאיטליה השבוע כל אחד בטיסה אחרת, ונדבקו שם • רשימת המקומות שבהם שהה אחד הנדבקים

זמן צפייה: 09:34

נגיף הקורונה בישראל: משרד הבריאות הודיע הערב (שישי) שני מקרים חדשים ונפרדים של נשאי נגיף הקורונה בישראל - תושבי הצפון שחזרו מוקדם יותר השבוע מאיטליה, ונדבקו שם. נדבק אחד הוא תושב קיבוץ כברי הסמוך לנהריה, שחזר מאיטליה לפני שישה ימים. הנדבק הנוסף, תושב מגדל העמק שחזר ב-24 בפברואר, נדבק גם הוא באיטליה ויאושפז בבית החולים שיבא. עד כה אובחנו שבעה בני אדם שנדבקו בנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראלי ששוחרר מאשפוז ביפן – אובחן כנשא קורונה

ליאור נרקיס: "לחצתי יד לחולה הקורונה – נתבקשתי להישאר בבית"

אשתו של חולה הקורונה הישראלי – נדבקה גם היא בנגיף

במשרד הבריאות פרסמו את המקומות שבהם שהה החולה השישי מאז ששב לישראל. הנשא הגיע לישראל בטיסת Az810 של אליטליה, שנחתה ב-22 בפברואר בשעה 03:00. באותו היום הוא שהה כ-30 דקות בסניף "ארומה ישראל" בתחנת דלק פז על כביש החוף שב"בית הפנקייק" בשעה 06:30. בין השעות 13:00-11:00 שהה בחנות מוצרי חשמל בשייח דנון ובחנות הנעליים "מחסני זול פוסט" בקרית אתא. למחרת, ביום ראשון, היה ב"חומוס פרלמנט" ובתחנת פז בנהריה בין השעות 11:30-12:00.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2020228626' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל משרד הבריאות על מקרי ההדבקה החדשים' kid='1_jrkkub1j' duration='88'']

משרד הבריאות מורה לכל מי שהיה בטיסה וכן בזמן ובמקומות שצויינו למשך 15 דקות או יותר, להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

מוקדם יותר היום אובחן שמעון דהאן, ששהה על "ספינת הקורונה" ואושפז ביפן, כנשא של הנגיף הסיני, למרות שהרשויות במדינה הודיעו כי אינו לוקה במחלה. דהאן טס בטיסה מסחרית של חברת "טורקיש איירליינס" מטוקיו דרך איסטנבול, טיסה TK53, ומאיסטנבול לתל אביב, טיסה TK784, שנחתה בישראל בשעה 08:55. על כל נוסעי הטיסה שנחתה הבוקר ושהיו עמו על המטוס להכנס לבידוד בית באופן מיידי ל-14 יום ולדווח על כך למשרד הבריאות.

טיהור אמבלונס שהוביל נשאי קורונה ישראלים | צילום: קלין ביט טיהור וניקוי
נוסעים בנתב''ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה
נוסעים בנתב''ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי אשתו של חולה הקורונה שחזר ממילאנו - נדבקה אף היא בנגיף, ואובחנה כנשאית. מדובר במקרה ההידבקות הראשון על אדמת ישראל. דגימות נלקחו מבני משפחה נוספים של הזוג, ולאחר הגעת התוצאות תפונה האישה שנדבקה למתחם הבידוד בבית החולים תל השומר.

במקביל, ישראלים רבים נכנסים לבידוד משום שבאו במגע עם חולים, ביניהם הדוגמנית אנה זק, ששבה ממילאנו לפני כשבוע. על אף שחזרה לארץ לפני הוראת משרד הבריאות לגבי השבים מאיטליה, זק תשהה בבידוד בעשרה ימים הקרובים וכל הופעותיה בימים אלו בוטלו.

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

נוסף על כך, הזמר ליאור נרקיס, שביקר השבוע בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה שבו שהה אחד החולים שעות ארוכות. הזמר סיפר בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" כי "לחצתי יד לחולה, ובמשרד הבריאות אמרו שאין הנחיות מיוחדות בעניין. היום התקשרתי למד"א שאמרו שהשתנו ההנחיות - שלא אצא מהבית, אבל אני מרגיש מעולה לגמרי".

נרקיס הוא לא הזמר היחיד שנאלץ להיכנס לבידוד - אתמול פנה הזמר סגיב כהן במכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן ודרש שיפוצה ב-140 אלף שקלים בגין אובדן הכנסתו מהופעות שביטל בגלל הבידוד שנכפה עליו, מאז שחזר מתאילנד. בריאיון ל"שש – אמנון לוי" סיפר כהן כי "בעקבות ביטולי ההופעות שלי, יש לי הפסד לא מבוטל של כסף, הנזק נגרם גם לנגנים שנאלצתי לבטל את עבודתם, אני רוצה להבין מי דואג לעצמאים".