אשתו של חולה הקורונה הישראלי - נדבקה גם היא בנגיף

החולה הראשונה שנדבקה בווירוס בארץ תועבר לבידוד. במקביל, פרסם משרד הבריאות את המקומות שבהם שהה החולה הראשון באזור גוש דן, וקרא לאנשים שנמצאו בסביבתו להיכנס לבידוד ביתי ל-14 יום

זמן צפייה: 02:47

נגיף הקורונה: ישראלית נוספת, אשתו של חולה הקורונה שחזר ממילאנו - נדבקה אף היא בנגיף, כך פרסם הבוקר (שישי) משרד הבריאות. מדובר במקרה ההידבקות הראשון על אדמת ישראל. דגימות נלקחו מבני משפחה נוספים של הזוג, ולאחר הגעת התוצאות תפונה האישה שנדבקה למתחם הבידוד בבית החולים תל השומר.

בתוך כך, פרסם הבוקר משרד הבריאות רשימה של המקומות שבהם שהה חולה הקורונה בשבוע האחרון, וקרא לאנשים שנמצאו בסביבתו לדווח על כך למשרד – ולהיכנס לבידוד ביתי ל-14 יום.

לכתבות נוספות בנושא >> 

משרד הבריאות: ישראלי שחזר מאיטליה אובחן כחולה בקורונה

3 ישראלים מ"ספינת הקורונה" החלימו מהנגיף – וישתחררו מבידוד

טראמפ על נגיף הקורונה: "אין סיבה להיכנס לפאניקה"

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

משרד הבריאות: אלו המקומות שבהם שהה חולה הקורונה הישראלי

  • טיסת אל על מספר LY381 בתאריך 21.2.20 שהמריאה מישראל בשעה 06:00.
  • טיסת אל על Iy 382 שנחתה בתאריך 23.2 בשעה 16:10
  • יום א׳ 23.2 חנות ״הפיראט האדום״ באור יהודה בשעות 18:00-22:00
  • יום ב׳ 24.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה בשעות 08:30-24:00
  • יום ג׳ 25.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה 08:30-24:00
  • יום שני 24.2 בבית הכנסת ״אירוס״ ברחוב נגה בישוב אירוס בשעות 06:00-07:00

"משפחה וחברים אהובים, תודה לכולם על הדאגה והאכפתיות וההתגייסות המרגשת. זכינו בכם", כתבה היום. אנחנו מרגישים עטופים אהובים וזה מקל מאוד. קודם כל בעקבות כל מיני דברים עצובים ששמענו, האשמות למיניהם גם כלפי הילדים, אני רוצה להזכיר שאף אחד מאיתנו לא הזמין פיצה עם קורונה באיטליה. בעלי היה באיטליה יומיים. כשחזר בדקנו את הוראות משרד הבריאות ונהגנו בדיוק על פיהן".

"לא מכירה אנשים שהיו מרגישים מצוין והיו מכניסים את עצמם לבידוד בלי הוראה מפורשת. סמכנו על ההנחיות של משרד הבריאות והתנהגנו כרגיל. כשבעלי העלה חום, למרות שהסימפטומים היו של בכלל של סינוזיטיס. לא לקחנו צ'אנס ודיווחנו אנחנו, מיידית, למשרד הבריאות".

"מהרגע שנודע שהוא חולה לצערנו אנחנו נמצאים בבידוד. שוב, בדיוק כמו שהנחו אותנו ממשרד הבריאות.  מסרנו את כל הפרטים, וכל מי שצריך יבדק, אנחנו מתפללים כולנו כל הזמן שכולם יהיו בריאים! לא יכולתי לעדכן אתמול כי לא רציתי לקחת אחריות, אני לא רופאה ובאחריות משרד הבריאות לתת מידע והוראות, כולכם יכולים להניח כהורים מה נזקק מאמא ברגעים כאלה".

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

"אני מבקשת שלא תשתפו פעולה עם התקשורת מפיצים שקרים בלי סוף, מצטטים אותי כשלא דיברתי בכלל, ואתמול היו רחפנים מעל הבית שלנו! עם כל הרצון לכותרות אנחנו משפחה, יש מאחורי הדברים בני אדם ובעיני זה עצוב שלא מכבדים את הפרטיות שלנו. מדובר בילדים ואני רוצה להאמין שכל אחד ימצא את המצפון שלו לפני שפוגעים בהם, קטנים כגדולים".

"הילדים נבדקו וברוך השם נמצאו בריאים, כמו שהסבירו לנו המון רופאים מקסימים בשעות האחרונות, ילדים פחות נדבקים, אני נשאית ולכן מבודדת מהם כרגע. כולנו מרגישים טוב, בלי סימפטומים".

ביבי בסיור במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה
בנימין נתניהו בסיור במתחם החדש שהוקם בשיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: לע''מ

בתוך כך, הנהלת רכבת ישראל הנחתה את עובדיה לשמור על היגיינה במהלך העבודה, וחילקה להם מסיכות מגן – למקרים שבהם קיים חשד לנדבק על הרכבת. "יש לזכור כי בכל ארגון בארץ ובעולם, וגם ברכבת, קיים מלאי מוגבל של מסיכות", נכתב בהודעה שנשלחה לעובדים. "לכן נבקש להשתמש בציוד בשיקול דעת, להתייעץ עם המנהלים הרלוונטיים לפני השימוש, ולשמור עליהן לשימוש חוזר".

בתוך כך, חברי הצוות של קבוצת סטראט אפ ניישן ששוהים באבו דאבי, נבדקו לפנות בוקר והעניקו דגימות כמו כל הקבוצות האחרות במירוץ שבו השתתפו. ככל הנראה התוצאות יגיעו תוך יממה, ויוחלט אם להתיר לאלו שלא נדבקו לשוב למולדתם או להחזיק את כולם במלון לשבועיים.

השפעותיו של נגיף הקורונה הכו השבוע לענף התעופה: ברקע ביטולי הטיסות הנרחבים, מנכ"ל אל-על הנחה את סמנכ"ל משאבי אנוש של חברת התעופה להכין מיידית תוכנית חירום הכוללת פיטורים של אלף עובדים באופן מיידי. כך פורסם אתמול לראשונה בחדשות 13. ההחלטה מגיעה ברקע הנחיית משרד הבריאות שהמליץ לשקול טיסות לא הכרחיות לחו"ל.

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

כמו כן, חברת התעופה הוציאה דיווח לבורסה, שלפי ההערכות שלה המשבר הזה כבר עלה להם בין 50-70 מיליון דולרים.

ההחלטה הזו מגיעה בעיקר על רק מסחרי, כיוון שאנשים לא רוצים לעלות על טיסות ולשבת בבידוד 14 ימים לאחר חזרתם. הצעד הזה מצטרף אל ביטול הקווים לסין, אח"כ גם להונג קונג, ורק היום ביטול כלל הטיסות לבנגקוק וליעדים נוספים.

הפיטורים האלה הם רק ההתחלה בתוך המשבר בחווה ענף התעופה והתיירות. גם ישראייר וארקיע הודיעו על קיצוצים מסיביים בכוח האדם, ואלפי אנשים צפויים לאבד את העבודה שלהם.