ישראלי ששוחרר מאשפוז ביפן - אובחן כנשא קורונה

על אף שהרשויות בטוקיו הודיעו כי שמעון דהאן מ"ספינת הקורונה" אינו לוקה במחלה, בהגיעו לארץ נמצא כי הוא עדיין נשא • אשתו של חולה הקורונה שאובחנה כנשאית של הנגיף תגיע לבידוד בשיבא

זמן צפייה: 09:34

נגיף הקורונה: שמעון דהאן ששהה על "ספינת הקורונה" ואושפז ביפן, אובחן כנשא של הנגיף הסיני, למרות שהרשויות במדינה הודיעו כי אינו לוקה במחלה. הוא הנשא השלישי של הנגיף על אדמת ישראל. דהאן טס בטיסה מסחרית של חברת "טורקיש איירליינס" מטוקיו דרך איסטנבול, טיסה TK53, ומאיסטנבול לתל אביב, טיסה TK784, שנחתה בישראל בשעה 08:55. על כל נוסעי הטיסה שנחתה הבוקר ושהיו עמו על המטוס להכנס לבידוד בית באופן מיידי ל-14 יום ולדווח על כך למשרד הבריאות.

בתוך כך, אשתו של חולה הקורונה, שנדבק באיטליה, ואובחנה כנשאית - תגיע למתחם הבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר. נכון לשעה זו, בישראל יש חולה אחד ועוד שני נשאים של הווירוס - כולם נמצאים בבידוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרב שהקליט לכאורה את יועצו של גנץ – מקורב לפרקליט נתניהו

האיחוד האירופי: קוראים שוב לישראל להימנע מקידום בנייה ב-E1

מרתון תל אביב: שני משתתפים במצב קשה לאחר שלקו במכת חום

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

כאמור, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי אשתו של חולה הקורונה שחזר ממילאנו - נדבקה אף היא בנגיף, ואובחנה כנשאית. מדובר במקרה ההידבקות הראשון על אדמת ישראל. דגימות נלקחו מבני משפחה נוספים של הזוג, ולאחר הגעת התוצאות תפונה האישה שנדבקה למתחם הבידוד בבית החולים תל השומר.

במקביל, ישראלים רבים נכנסים לבידוד משום שבאו במגע עם חולים, ביניהם הדוגמנית אנה זק, ששבה ממילאנו לפני כשבוע. על אף שחזרה לארץ לפני הוראת משרד הבריאות לגבי השבים מאיטליה, זק תשהה בבידוד בעשרה ימים הקרובים וכל הופעותיה בימים אלו בוטלו.

נוסף על כך, הזמר ליאור נרקיס, שביקר השבוע בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה שבו שהה אחד החולים שעות ארוכות. הזמר סיפר בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" כי "לחצתי יד לחולה, ובמשרד הבריאות אמרו שאין הנחיות מיוחדות בעניין. היום התקשרתי למד"א שאמרו שהשתנו ההנחיות - שלא אצא מהבית, אבל אני מרגיש מעולה לגמרי".

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

נרקיס הוא לא הזמר היחיד שנאלץ להיכנס לבידוד - אתמול פנה הזמר סגיב כהן במכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן ודרש שיפוצה ב-140 אלף שקלים בגין אובדן הכנסתו מהופעות שביטל בגלל הבידוד שנכפה עליו, מאז שחזר מתאילנד. בריאיון ל"שש – אמנון לוי" סיפר כהן כי "בעקבות ביטולי ההופעות שלי, יש לי הפסד לא מבוטל של כסף, הנזק נגרם גם לנגנים שנאלצתי לבטל את עבודתם, אני רוצה להבין מי דואג לעצמאים".

"רציתי לברר עם שר הבריאות אם יש ממי לבקש עזרה בעניין הזה, לא ענו לי מהמשרד עד כה". סיפר כהן ואמר: "חזרתי ממדינה כל כך גדולה של 80 מיליון איש, ללא מקרה מוות מהנגיף ובכל זאת חויבתו לשהות בבידוד. זה חסר פרופורציות".

כהן סיפר על הזמן שמבלה בביתו בבידוד: "זה נותן לי הרבה זמן ליצור, חגגתי לבד יום הולדת". עוד אמר כהן אמר כי מאז שנכנס לבידוד בביתו יצאו הודעות כוזבות שהודיעו על מותו ממחלת הקורונה. "בעקבות זה קיבלתי הרבה טלפונים דואגים". סיפר כהן.