מוות ראשון מקורונה בארה"ב; במדינת וושינגטון הוכרז מצב חירום

רשויות הבריאות הודיעו על מצב חירום כהכנה להתפרצות הנגיף, לאחר שגבר בשנות ה-50 לחייו מת מהווירוס. כמו כן, 27 אנשים נוספים נמצאים במתקן טיפולי לטווח ארוך לאחר שהחלו להראות תסמינים

חשש מפני הדבקה המונית בארה"ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

נגיף הקורונה: רשויות הבריאות במדינת וושינגטון שבארה"ב הכריזו הערב (שבת) על מצב חירום כהכנה להתפרצוץ הנגיף, לאחר שגבר בשנות ה-50 מת מהנגיף - מקרה המוות הראשון שנרשם בארה"ב. תקנות החירום יאפשרו לממשל לפעול באגרסיביות לשליטה בהתפרצות במידה ותגיע.

כמו כן, במדינת וושינגטון ציינו ש-27 אנשים נמצאים במתקן טיפולי לטווח ארוך לאחר שהחלו להראות תסמינים. בכל ארצות הברית נרשמו 68 מקרי הדבקה.
תקנות מצב חירום מאפשרת לממשל לפעול באגרסיביות לשליטה בהתפרצות שכנראה עומדת להגיע.

לכתבות נוספות בנושא >>

התפשטות הקורונה בישראל: מתחם בידוד נוסף בבי"ח רמב"ם • תיעוד

מאות חולים נוספים בקורונה בקוריאה, חשש מפני התפרצות בארה"ב

מסעדה בעפולה, שופרסל במגדל העמק: המסלול שעשה חולה הקורונה

Counsul
קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס מוקדם יותר היום למקרה המוות וציין כי "החקירה כרגע לא מראה שהיא נדבקה בעקבות עזיבת גבולות המדינה. נקטנו בפעולות האגרסיביות ביותר כדי להלחם בקורונה, הכי אגרסיביות מכל המדינות". מזכיר הבריאת האמריקני אלכס אזר הוסיף: "הסיכון לאמריקנים נשאר נמוך - אבל זה יכול להשתנות דרמטית".

עוד הוסיף טראמפ כי "ביום שני אפגש עם בכירי חברות התרופות, הם יבואו לבית הלבן ונשוחח על חיסון לקורונה. אנחנו נבקש מהמדיה ומהפוליטקאים לא לעשות דבר שיגרום לפאניקה, זה דבר שמנוהל באופן מקצועי".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס התייחס גם הוא להתפשטות הנגיף במסיבת עיתונאים ואמר כי "אנחנו מרחיבים את ההגבלות על היתרי הכניסה על איראן, אזהרת מסע לאיטליה וקוריאה הדרומית, איפה שיש ריכוז גדול של חולים. יהיו לנו יותר מ-40 מיליון מסכות שיהיו זמינות כבר היום".