מלאכים בימי קורונה: כך נשלחות תרומות האיברים בזמן הסגר מדיני

על אף שרוב מדינות העולם כבר סגרו את שעריהן, שליחי חברת ICL עושים כל מאמץ כדי להביא את האיברים מצילי החיים לבתי החולים בישראל. "בהיעדר השתלה - צפוי לתינוק גזר דין מוות - ובייסורים"

זמן צפייה: 05:38

בשבועיים האחרונים חברת המשלוחים הישראלית "ICL" מצאה את עצמה במרדף כפול: מצד אחד להצליח להעביר בכל העולם משלוחים מצילי חיים בשעה שהשמיים הולכים ונסגרים עליה, ומצד שני למצוא שליחים שמוכנים לקחת את הסיכון ולעלות על מטוס בידיעה שאולי יחזרו חולים.

בשבוע שעבר התבשרו הורי התינוק בן ששת החודשים המאושפז בביה״ח הדסה עין כרם, כי לאחר מאמצים רבים הושגה עבורו תרומת מח עצם, שהכרחית להצלת חייו. בימים כתיקונם היא כבר הייתה עושה את דרכה לישראל במהירות האפשרית, אך השבוע, כשגבולות כל המדינות באירופה סגורים - הוא היה מצוי בסכנת חיים. "הוא ילד מקסים, אך בלי השתלה אנחנו יודעים בדיוק מה מצפה לו", אמרה פרופסור פולינה סטפנסקי, מנהלת המחלקה להשתלת מח עצם בביה״ח הדסה. עוד הוסיפה כי "בהיעדר ההשתלה, הילד הזה צפוי להתעוור כי מח העצם שלו לא מתפקד. בסופו של דבר - זה גזר דין מוות עבורו, ובייסורים״.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ממחר: כ-500 חיילים יתגברו את אכיפת נהלי ההסגר

בשל מחסור בציוד מיגון – צמצום משמעותי במספר בדיקות הקורונה

טראמפ: "נייצר 100 אלף מכונות הנשמה במאה הימים הקרובים"

התינוק שעבר השתלת מח-עצם בימי הסגר הקורונה
התינוק שעבר השתלת מח-עצם בימי הסגר הקורונה | צילום: חדשות 13

התוכנית המקורית הייתה להעביר את התרומה לישראל דרך גרמניה, אלא שאז גרמניה סגרה את גבולותיה. לאחר מכן חשבו להעביר אותה דרך צרפת, אך גם היא סגרה את שעריה בפני כל מי שאינו אזרח של האיחוד האירופי. "בסופו של דבר, זה הגיע דרך לונדון ואני חייבת להגיד שבאמת עשו עבודה יוצאת מן הכלל", סיפרה סטפנסקי.

התרומה הגיעה ב"דקה התשעים", ההשתלה התבצעה במהלך הלילה והתינוק נראה במצב מצוין. "זה נקרא להציל חיים", אמרה הפרופ׳ והוסיפה כי "אין משהו יותר מרגש מזה בעיניי״.