בשל מחסור בציוד מיגון - צמצום משמעותי במספר בדיקות הקורונה

פרסום ראשון: פחות מ-24 שעות אחרי ההודעה של משרד הבריאות על הצפי להגדלת הבדיקות - מד"א הנחה את הבודקים לצמצם למינימום את ביצוע דגימות הבית לפי קריטריונים שנקבעו מראש

זמן צפייה: 03:32

מגפת הקורונה: מד"א הנחה הבוקר (שבת) את הבודקים לצמצם למינימום את ביצוע דגימות הבית - בשל מחסור בציוד מיגון. מד"א קבע תנאי סף שרק לפיהם יקבע האם דוגמים ייצאו לכתובות. זאת, פחות מ-24 שעות אחרי ההודעה של משרד הבריאות לפיה כמות הבדיקות תורחב ל-10,000 ביום.

הדוגמים יבצעו בדיקה רק במקרים הבאים: מבודד בית עם תסמינים, מעל גיל 60, מתחת לגיל 60 אך עם מכלה כרונית, בית ובו שלושה מטופלים ומעלה, אתרי דגימה גדולים כגון מלונות ובתי אבות, ואנשים מתחת לגיל 60 שאין ביכולת להגיע לעמדות "היבדק וסע" בעקבות מצב בריאותי.

כרגע מדובר על בדיקות ביתיות אבל ככל הנראה ישפיע גם על ביצוע בדיקות בדרייב אין.

לכתבות נוספות בנושא >>

מספר החולים בקורונה בישראל עלה ל-3,460 – בהם 50 במצב קשה

"לא מזהים את המקום": כך נראית ניו יורק – שהפכה לעיר רפאים

טראמפ: "נייצר 100 אלף מכונות הנשמה במאה הימים הקרובים"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן שמספר החולים בקורונה בישראל עלה ב-425 בני אדם ועומד כעת על 3,460. 50 מתוכם במצב קשה, 73 במצב בינוני, ו-89 החלימו ושחררו לבתיהם. היתר במצב קל.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי בעקבות בעיית מחשוב שהתגלתה הלילה בהעברת הנתונים - מתן תשובות המעבדות מתעכבת. עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א. צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה.

מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות הבהיר כי "במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש התגלו מספר נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול, וטרם דווחו לחולים. ההנחיה הינה רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות".

בתוך כך, מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, חל איסור מוחלט לערוך ביקורים במקום. במקרה של לידות, ניתן להגיע עם מלווה אחד בלבד.