טראמפ: "נייצר 100 אלף מכונות הנשמה במאה הימים הקרובים"

נשיא ארצות הברית הבטיח לספק את המכשירים בכל דרך שיצטרך, בעת תדרוך יומי של צוות המשימה המתמקד במשבר הקורונה. "נתרום לאיטליה, ספרד ואחרות - אם לא נעשה בכולן שימוש"

זמן צפייה: 02:55

מגפת הקורונה: נשיא ארצות הברית אמר הלילה (שבת) שארצות הברית תדאג לייצר או להשיג בדרך אחרת 100 אלף מכונות הנשמה במאה הימים הקרובים". את הדברים אמר בתדרוך היומי עם צוות המשימה שמתמקד בטיפול במשבר הקורונה, בבית הלבן.

עם 102,464 מקרי הידבקות מאומתים בנגיף, ניצבת ארצות הברית ראשונה ברשימת המדינות בעולם. 1,607 בני אדם מתו במדינה כתוצאה מהמגפה. ביממה האחרונה נרשמו 17,029 נדבקים חדשים ו-312 מקרי מוות. בתוך כך, החלימו 2,471 בני אדם ברחבי המדינה.

הנשיא הוסיף כי אם יישאר עודף מכונות במדינה, היא תמסור אותן למדינות הנזקקות להן כמו איטליה, ספרד, בריטניה ואחרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחרי 26 שנה: ה"קומדי סטור" מתאחדים לעונה חדשה – בצל הקורונה

"התחתנו אחד עם השני – ועם העבודה": ההורים שבחזית המאבק בנגיף

כדי למנוע התפשטות קורונה בבתי כלא: מאות אסירים ישתחררו מוקדם

נשיא ארה''ב טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי
נשיא ארה''ב טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי | צילום: חדשות 13

עוד חזר טראמפ על דבריו מהימים האחרונים, שייתכן והמדינה לא תזקק למכונות כה רבות. "אני חושב שהערכות מושלי המדינות גבוהות", אמר בהתייחס לבקשות מושל ניו יורק אנדרו קואומו ואחרים.

הנשיא ציין בתדרוך כי בואינג הסכימה להשתמש במטוסי ה-787 הגדולים שלה על מנת לשנע את מכונות ההנשמה וכל ציוד חיוני נוסף שיידרש - לכל מקום שבו הוא יידרש.

עוד אתמול אישר טראמפ חבילת סיוע של 2 טריליון דולרים שאישר הקונגרס ביום רביעי לאחר מרתון דיונים ארוך.

לפי ההסכם שהושג, ועליו חתם הנשיא, חבילת הטבות למשק האמריקני בסך שני טריליון דולרים. זו תהיה חבילת הסיוע היקרה ביותר שהוענקה לכלכלה בארצות הברית, שנאבקת בהתפרצות הנגיף.

היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארצות הברית, לורנס קדלו, אמר בסיום הדיונים כי "התוכנית נדרשת בדחיפות כדי לחזק את המשק, לספק זרינת מזומנים ונזילות, ולייצב את השווקים הפיננסיים כדי לעזור לנו לעבור תקופה קשה ומאתגרת במשק".

לפני כשבוע ערים גדולות בארצות הברית, ביניהן ניו יורק ולוס אנג'לס, נכנסו להסגר בניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה במדינה. בניו יורק בתי הספר נסגרו ומסעדות, ברים ומקומות בילוי נוספים הושבתו גם במדינת החוף המזרחי ובקליפורניה. בנוסף, מלונות ובתי קזינו נסגרו בלאס וגאס.