ממחר: כ-500 חיילים יתגברו את אכיפת נהלי ההסגר

שמונה פלוגות המורכבות מחיילים בטירונות ובשלבי הכשרתם, יצטרפו לשוטרים – ויסיירו בליווי נשקם האישי. צה"ל נערך להקצות עוד אלפים לתגבור כוחות המשטרה

זמן צפייה: 05:15

מגפת הקורונה: כ-500 חיילים הנמצאים בתהליכי הכשרה וטירונות יתחילו מחר (ראשון) לתגבר את כוחות המשטרה באכיפת נהלי ההסגר. החיילים יסיירו עם נשקם האישי, ויתמכו בשוטרים שיובילו את האכיפה. לצורך המבצע הוקצו שמונה פלוגות מלאות, ומצה"ל נמסר כי במקרה הצורך מתקיימת הערכות להכפיל את מספר החיילים.

בתוך כך, המשטרה הגבירה ביממה האחרונה את האכיפה, וחילקה יותר מאלף קנסות בגין הפרת ההנחיות: 850 קנסות בסך 500 שקלים חולקו לאנשים שחרגו ממרחק של 100 מטרים ללא סיבה מוצדקת, ו-150 קנסות חולקו לאנשים שטיילו בשמורות טבע. גם עסקים רבים קיבלו קנסות בסך 5,000 שקלים, לאחר שלא סגרו את שעריהם כנדרש.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-2028031921' autoplay='0' credit='אנשי הדממה' desc='מרדף משטרתי אחר רוכב אופניים שהפר את תנאי ההסגר' kid='1_oudbfk32' duration='45'']

בדיקות חום בכניסה למתקנים חיוניים בבסיסי צה''ל
בדיקות חום בכניסה למתקנים חיוניים בבסיסי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות הבוקר כי מניין החולים בקורונה בישראל עלה ב-425 בני אדם - ועומד כעת על 3,460. 50 מתוכם במצב קשה, 73 במצב בינוני, ו-89 החלימו ושחררו לבתיהם. היתר במצב קל.

בד בבד, הורה שר האוצר משה כחלון לבכירי משרדו, לכלול בתוכנית שתוגש לראש הממשלה נתניהו גם מענק מיוחד לעסקים קטנים ובינוניים. המענק לא רלוונטי עבור הרשתות הקמעוניות, חברות התעופה ועסקים גדולים המעסיקים אלפי עובדים, לא יכללו במהלך, והנושא יעלה לדיון ומשא ומתן בנפרד - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

במקביל, משרד הבריאות הודיע היום כי נמצאו שגיאות רק ב-8-10 בדיקות שבוצעו אתמול ושלשום, אך עד שלא יעלו על מקור התקלה - הדבר יכול להשפיע על אנשים רבים שכבר נבדקו, וכן על בדיקות עתידיות. כעת המשרד משקיע את המאמצים בפתרון הבעיות הטכנולוגיות.

מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות הבהיר כי "במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש התגלו מספר נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול, וטרם דווחו לחולים. ההנחיה הינה רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות".