מספר החולים בקורונה בישראל עלה ל-3,460 – בהם 50 במצב קשה

425 בני אדם אובחנו כנשאים של הנגיף ביממה האחרונה. 73 מהחולים במצב בינוני ו-89 החלימו ושוחררו לבתיהם • משרד הבריאות: בעקבות בעיית מחשוב - קבלת תשובות מהמעבדות מתעכבת

זמן צפייה: 02:52

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שבת) שמספר החולים בקורונה בישראל עלה ב-425 בני אדם - ועומד כעת על 3,460. 50 מתוכם במצב קשה, 73 במצב בינוני, ו-89 החלימו ושחררו לבתיהם. היתר במצב קל.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי בעקבות בעיית מחשוב שהתגלתה הלילה בהעברת הנתונים - מתן תשובות המעבדות מתעכבת. עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א. צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה.

מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות הבהיר כי "במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש התגלו מספר נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול, וטרם דווחו לחולים. ההנחיה הינה רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות".

בתוך כך, הרשות העליונה לצעדות השיבה הודיעה על ביטול אירועי "יום האדמה" שהיו אמורים להתקיים מחרתיים: "אנו קוראים לדבוק בכל אמצעי הבריאות והמניעה עליהם הודיעו משרד הבריאות וכל הגופים הרשמיים בכדי להתמודד עם מגפת הקורונה".

צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב
צוות רפואי עורך בדיקות ללגילוי נגיף הקורונה בקליפורניה שבארה''ב | צילום: רויטרס

בתוך כך, מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, חל איסור מוחלט לערוך ביקורים במקום. במקרה של לידות, ניתן להגיע עם מלווה אחד בלבד.

אתמול, עלה מספר המתים בישראל ל-12, כשאשר קשיש בן 80 מת בבית החולים וולפסון לאחר שנדבק בנגיף. הקשיש היה במצב אנוש וסבל ממחלות רקע, היה מונשם ומורדם במשך כמה ימים, ומותו נקבע לאחר שחלה הידרדרות במצבו.

מעט לאחר מכן, משרד הבריאות הודיע כי בתוך שבועיים יבוצעו 30 אלף בדיקות מדי יום. "לאחר שיחה עם ראש הממשלה הוחלט כי בעוד שבועיים יעלו ל-30 אלף בדיקות מידי יום", נמסר. "היום הגיעו כמעט לכ-6,000 בדיקות מדי יום ובמהלך שבוע הבא יעלו לכ-10,000 בדיקות".

מוקדם יותר נקבע מותו של אברהם ארושס, חולה בנגיף בן 93 שסבל ממחלות רקע קשות, ומת בבית החולים סורוקה בבאר שבע כמה שעות בלבד לאחר שאובחן. מבית החולים נמסר כי הקשיש הועבר מבית האבות שבו שהה כשהוא סובל מחום ומקוצר נשימה. מצבו הידרדר והרופאים נאלצו כאמור לקבוע את מותו.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך התייעצות שקיים אתמול עם קבוצת שרים בנושא ההתמודדות עם מגפת הקורונה כי הוא רוצה להוריד את פעילות המשק והמגזר הציבורי ל-10 אחוזים בלבד, כך לפי בכירים שהשתתפו בישיבה. נתניהו ביקש לקבל תשובות עד הערב ממשרד האוצר לגבי יישום המהלך. כיום המשק פועל ב-30 אחוז תפוקה. נתניהו מעוניין להחמיר את ההגבלות לשלושת השבועות הקרובים עד אחרי פסח.

"מבחינה כלכלית יהיה בסדר", אמר נתניהו. "ניתן הנשמה מלאכותית למשק. כאן לא תהיה בעיה. הבעיה היא שלא נצליח למגר את המגפה ויהיו תוך שבועות אלפים של חולים קשים".