1,398 אובחנו כחיוביים לנגיף - מספר החולים הקשים עלה ל-108

משרד הבריאות עדכן כי 2.08% מסך 76 אלף הבדיקות שבוצעו אתמול חזרו חיוביות. כעת בארץ ישנם יותר מ-11 אלף נשאים פעילים, בהם 20 שמחוברים למכונות ההנשמה. מניין המתים עומד על 6,461 בני אדם

זמן צפייה: 02:46

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 1,398 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, כי חלה עלייה נוספת בחולים הקשים שכעת מספרם עומד על 108. על פי הנתונים, כעת ישנם 11,606 מאומתים פעילים בארץ, מתוכם 20 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים מהנגיף עומד על 6,461 ומניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-861,516 בני אדם.

מנתוני המשרד עלה כי 2.08% מסך כ-76 אלף הבדיקות שבוצעו אתמול חזרו חיוביות. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, ועד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 5.3 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, היום בצהריים תתכנס ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום, במטרה לדון בצו בריאות העם שנכנס לתוקפו ביום שישיהאחרון, לפיו החוזרים ממדינות גיאורגיה, טורקיה, קפריסין, בריטניה וקניה - יחויבו בבידוד, לרבות מחוסנםי ומחלימים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ג'ודו, שחייה וגלישת רוח – מה מצפה לנו היום באולימפיאדה?

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: חיל האוויר תקף ברצועת עזה

רחצה קטלנית: 8 בני אדם טבעו למוות בתוך שבוע אחד

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בשל העלייה בתחלואה, בנתב"ג הקשיחו את הנהלים והודיעו כי לא תותר כניסת מלווים ומקבלי פנים לטרמינל הנוסעים 1 ו-3. הכניסה אל הטרמינל תותר בהתקיים אחד מהתנאים הבאים: נוסע מציג בכניסה כרטיס טיסה ל-4 השעות הקרובות או לביצוע פעולות למטרת נסיעתו או עיסוקו, ליווי נוסע קטין או אדם בעל צרכים מיוחדים או מוגבלות. בשדה צופים כי היום יעברו 34 אלף נוסעים מתוכם כ-17 אלף בטיסות היוצאות.

בתוך כך, מומחים מטעם איגוד רופאי בריאות הציבור הביעו אמש התנגדות לדבריו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בדבר שקילת האפשרות לתת מנת חיסון שלישית לקורונה לפני אישור ה-FDA, וכינו אותם "מוזרים".

נחמן אש
נחמן אש

עוד סבורים מומחים מתוך הצוות לטיפול במגפות כי כרגע אין מקום לתת את הזריקה השלישית, זאת משום שלישראל דרוש מידע נוסף לגבי יעלות הזריקה השלישית בעיתוי הנוכחי. כמו כן, נכון לעכשיו לא קיימים מספיק מחקרים אמינים לגבי כמות הנוגדנים, דבר המקשה על קבלת ההחלטה בשלב הזה.