בתגובה לשיגור בלוני התבערה: חיל האוויר תקף ברצועת עזה

לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים הורה על צמצום מרחב הדיג בעקבות המשך טרור הבלונים מעזה, מקורות פלסטינים דיווחו כי כלי טיס של צה"ל תקפו מזרחית לח'אן יונס שבדרום הרצועה

זמן צפייה: 00:08

צה"ל תקף הערב (ראשון) מחנה צבאי השייך לארגון הטרור חמאס ומוקם בסמוף לאתרים אזרחים בהם בית ספר. בין המטרות שהותקפו נמצאים בין היתר מבנים תשתיות ואמצעים ששימשו לפעילות הארגון. הפעולה נעשתה בהמשך לשיגור בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף משטח הרצועה. מקורות פלסטינים דיווחו על כלי טיס של חיל האוויר שתקפו מזרחית לח'אן יונס שבדרום הרצועה.

בהודעה מטעם ארגון הטרור נכתב כי התקיפות הן "ניסיון ישראלי כושל לשקם את תדמית הצבא הישראלי שספג תבוסה במערכה האחרונה ברצועת עזה". במקביל, לפי דיווחים בלבנון, "ההתנגדות" ברצועת עזה תפנה בימים הקרובים להסלמה מול ישראל. לפי הדיווח, בתחילה ישוגרו בלוני תבערה וייבחנו אמצעי לחץ חדשים מול ישראל. נוסף על כך, במצרים במדווחים כי חודשו הדיונים מול חמאס אשר מנסה "לשבור" את ניסיונותיה של ישראל לתלות את שיקום עזה בעסקת חילופי השבויים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוב נגד מתנגדי החיסונים: "מעמידים את בריאות ישראל בסכנה"

גורם במשטרה על החשד נגד סוכן הדוגמניות: "תלונה תוביל לחקירה"

ג'ודו, שיט ושחייה: מה צפוי באולימפיאדה היום ומה כבר היה?

תצלום אוויר מתקיפת צה''ל
תצלום אוויר מתקיפת צה''ל | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע כי החל מהערב מרחב הדיג ברצועת עזה יצומצם מ-12 ל-6 מיילים ימיים, זאת בעקבות הפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי המדינה", נכתב בהודעה.

כאמור, היום פרצו שלוש שריפות במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה - זאת לאחר שלושה שבועות של שקט. כוחות הכיבוי השתלטו על האש ולא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו. כמו כן, במקביל לשיגורים, דיווחו בעזה כי "בלוני תבערה ממרכז הרצועה שוגרו לעבר שטח ישראל".כזכור, בתחילת החודש פרצה שריפת קוצים בתחום המועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלון תבערה שהופרח משטח רצועת עזה. בתגובה לכך, מטוסי חיל האוויר של צה"ל תקפו אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה.