רחצה קטלנית: 8 בני אדם טבעו למוות בתוך שבוע אחד

מתחילת עונת הרחצה לפני כארבעה חודשים, מד"א קבע את מותם של 22 בני אדם שטבעו למוות בחופי הרחצה, בבריכות ובמקורות מים אחרים. בנוסף, 6 נמשו מהמים כשהם במצב קריטי, ו-4 נוספים במצב קשה

זמן צפייה: 03:03

לפי נתוני מד"א שפורסמו הערב (ראשון), בשבוע האחרון שמונה בני אדם טבעו למוות. מאז שהחלה עונת הרחצה לפני כארבעה חודשים, מתו בסך הכל 22 בני אדם. נוסף על כך, 119 בני אדם נוספים טבעו בים, בבריכות ובמאגרי המים השונים, כאשר 6 מהם חולצו במצב קריטי ונזקקו להחייאה, ו-4 אחרים היו במצב קשה והיתר היו במצב קל-בינוני.

עוד עולה מהנתונים כי 61 מהטביעות התרחשו בים, 13 בבריכות פרטיות, 7 בצימרים, 21 בבריכות ציבוריות, 6 בכנרת, 3 בים סוף שבאילת, 18 בים המלח ו-12 מקרים נוספים בנחלים ובמאגרי מים שונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוב נגד מתנגדי החיסונים: "מעמידים את בריאות ישראל בסכנה"

גורם במשטרה על החשד נגד סוכן הדוגמניות: "תלונה תוביל לחקירה"

ג'ודו, שיט ושחייה: מה צפוי באולימפיאדה היום ומה כבר היה?

אמבולנס בחוף הים | צילום: מד''א

מוקדם יותר היום, הותר לפרסום כי משה ג'אן בן השנתיים טבע למוות בחוף הדייגים בחדרה. חובשים ופרמדיקים נלחמו על חייו והוא פונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה שם נקבע מותו. מדובר בטביעה למוות השנייה בקרב ילדים בתוך פחות מ-24 שעות. בתוך כך, ילדה בת 4 טבעה הערב בבריכה פרטית בישוב במועצה אזורית מעלה יוסף, צוות מד"א ביצע בה פעולות החייאה.

נוסף על כך, גופת ילד בן 10 נמצאה הבוקר במרחק 150 מטר מול חופי עכו הבוקר לאחר שאמש טבע אביו בן ה-46 בחוף. לאחר אירועי אמש, הילד נחשב כנעדר ובמהלך הלילה נמשכו החיפושים אחריו כשכעת מוודאים את זהות הגופה. פראמדיק מד"א, טלאל פארס, שהיה בזירה סיפר כי "חברנו עם סירה שחילצה את הילד מהים לבית הספר לקציני הים. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה מתחילת השנה טבעו למוות 12 ילדים. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, התייחסה לאירועים האחרונים ואמרה כי "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מתאונות ילדים, והיא מתרחשת בדממה. ילד טובע אינו צועק ואינו בוכה לעזרה". עוד הוסיפה כי יש לשמור על ההנחיות בכדי שאירוע נוסף לא יתרחש ולפיכך, "בסביבת המים קובעים בכל רגע מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת".