מומחים נגד פרופ' אש: "לאשר חיסון 3 לפני FDA - חוסר אחריות"

ממומחי בריאות כינו את דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות "מוזרים" וטענו כי עדיין אין מספיק מחקרים שהוכיחו את יעילות הזריקה ה-3 • יולדת בת 38 חולת קורונה ולא מחוסנת אושפזה במצב אנוש

זמן צפייה: 04:30

מומחים מטעם איגוד רופאי בריאות הציבור הביעו היום (ראשון) התנגדות לדבריו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בדבר שקילת הפאשרות לתת מנת חיסון שלישית לקורונה לפני אישור ה-FDA, וכינו אותם "מוזרים".

עוד סבורים מומחים מתוך הצוות לטיפול במגפות כי כרגע אין מקום לתת את הזריקה השלישית, זאת משום שלישראל דרוש מידע נוסף לגבי יעלות הזריקה השלישית בעיתוי הנוכחי. כמו כן, נכון לעכשיו לא קיימים מספיק מחקרים אמינים לגבי כמות הנוגדנים, דבר המקשה על קבלת ההחלטה בשלב הזה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: סטודנט במשרד החוץ ביקר באיראן שלא כדין

בעקבות תחקיר "הצינור": תלונה ראשונה במשטרה נגד שי אביטל

ברקע העלייה בתחלואה: אילת ביקשה להפעיל את מתווה "האי הירוק"

פרופ' נחמן אש
מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש בתדרוך | צילום: לע''מ

בתוך כך, חולת קורונה בת 38 שאינה מוחוסנת, הועברה הערב אל בית החולים וולפסון כשהיא במצב קריטי לטיפול באקמו, זאת לאחר שילדה אתמול לידת חירום. כעת, היולדת מאושפזת במצב קריטי עם אי ספיקה נשימתית עקב דלקת ריאות שנגרמה מנגיף הקורונה, והצוות הרפואי נלחם על חייה.

מוקדם יותר הבוקר, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור אש, אמר בריאיון בגל"צ כי נשקלת האפשרות לא לחכות לאישור מנת החיסון השלישית נגד קורונה בארצות הברית, בטענה כי ישראל היא המדינה הראשונה שמתנסה עם ירידה ביעילות החיסון.