בשל הנחיות משרד הבריאות: הופעות ואירועי ספורט בישראל נדחו

עקב האיסור על התכנסויות של 5,000 איש ויותר, נדחו ההופעות של ישי ריבו ונתן גושן, משחק הכדורסל של מכבי ת"א בליגה האירופית יתקיים ללא קהל, אירועי פורים ברחבי הארץ נדחו

זמן צפייה: 03:31

בשל ההנחיות החדשות עליהן הודיע היום (רביעי) משרד הבריאות מחשש להתפשטות נגיף הקורונה, הופעות תרבות נדחו ואירועי ספורט יתקיימו ללא קהל. כך למשל נדחו הופעותיהם של הזמרים נתן גושן וישי ריבו, שהיו מתוכננות להתקיים מחר וביום שישי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב, ובוטלו הופעות רבות של אמנים בפני חברות פרטיות, ביניהם, איתי לוי ואליעד נחום.

כמו כן, משחקי הכדורסל של מכבי תל אביב והפועל ירושלים בליגות האירופיות השונות יתקיימו ללא קהל. בנוסף, נדחה אירוע העדלאידע בחולון, הרצליה, כרמיאל, מודיעין ורמת השרון, בוטל מרוץ ראשון לציון ועיריית ירושלים הודיעה כי תבחן את ההנחיות החדשות וכי המרתון בסימן שאלה.

נוסף על כך, ההתאחדות לכדורגל בישראל הודיעה כי בעקבות ההנחיות שהתקבלו, נדחה משחק רבע גמר גביע המדינה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל באר שבע, שתוכנן להיערך הערב בגלל "חוסר היכולת להיערך בשלב זה ובסמיכות למשחק לקליטת הקהל". המשחק בין קבוצות הפועל ת"א להפועל רעננה במסגרת רבע גמר גביע המדינה המתוכנן להיערך היום יתקיים כמתוכנן תחת מגבלת הקהל, וזאת לאחר תיאום עם ראשי הקבוצה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שבים ממדינות באירופה ייכנסו לבידוד; כנסים המוניים ייאסרו

בהלת הקורונה: סעודיה אוסרת עלייה למכה; בתי"ס באיטליה ייסגרו

נדבק בקורונה היה בבלומפילד בדרבי: כ-70 אוהדים יחויבו בבידוד

היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים | צילום: קרונוס - צילומי אוויר

בתוך כך, לאור הנחיות משרד הבריאות ולאחר שיחה שנערכה בין יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוחלט לכנס מחר בבוקר ישיבת דירקטוריון על מנת לדון בסוגיית קיום משחקי ליגת העל בכדורגל. יו"ר המנהלת, ארז כלפון: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר כל התפתחות. נמשיך להיות בקשר רצוף עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ונפעל בהתאם להנחיות".

בעקבות הנחיית משרד הבריאות ובהתאם להמלצות היחידה לספורט הישגי, איגוד ההתעמלות והוועד האולימפי בישראל החליט הצוות המקצועי של המתעמלת לינוי אשרם לשנות את התוכנית המקצועית שנבנתה לשנת 2020 ולא תצא לתחרויות הבאות.

אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד | צילום: שאטרסטוק

מעיריית רמת השרון נמסר כי "בעקבות הנחיות משרד הבריאות קיים ראש עיריית רמת השרון הערכת מצב, בה הוחלט לבטל את האירוע המרכזי של פורים שתכנן ליום שלישי. העירייה בוחנת קיום אירועים מקומיים ברחבי העיר".

מוקדם יותר היום הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות כי גם החוזרים מגרמניה, צרפת, שווייץ ואוסטריה צריכים להיכנס לבידוד ל-14 יום, ואף המליץ להימנע מלחיצות ידיים, בעקבות החשש מהתפשטות הווירוס. כמו כן, מי שאינו אזרח ישראלי לא יורשה להיכנס לישראל, אלא אם יוכיחו שכבר שהו בבידוד בית. שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי כנסים של 5,000 איש ומעלה לא יאושרו להתקיים.

שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה | צילום: חדשות 13

"אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר במאה השנים האחרונות. ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מבין מדינות אירופה", אמר נתניהו. "נקטנו במדיניות של בידוד ובדיקות נרחבות שמדינות רבות לא עשו כך. אנחנו במצב של שליטה, בעקבות הצעדים שאנחנו נוקטים וגם בזכות אזרחי ישראל שמאוד ממושמעים". בכירים ישראלים מסרו כי נתניהו צפוי לשוחח ביממה הקרובה עם מנהיגי צרפת, גרמניה ומדינות נוספות, על כוונת ישראל למנוע כניסה מאזרחיהם.

בין הצעדים החדשים, משרד הבריאות יאסור על עובדי מערכת הבריאות לנסוע לחו"ל, כדי למנוע מצב שבעת הצורך המערכת הזאת תוכל לתפקד כראוי. "אנחנו נעשה הכול כשהאירוע הזה יגמר יום אחד - יגידו שישראל היא בין המדינות שהתמודדו איתו הכי טוב", אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, ישנו איסור גורף לקיום כנסים בין-לאומיים בישראל, תיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, לבנון ב-14 הימים האחרונים לא יורשו. בנוסף, המשרד המליץ לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו"ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.