נדבק בקורונה היה בבלומפילד בדרבי: כ-70 אוהדים יחויבו בבידוד

משרד הבריאות פרסם את המקומות שבהם היה הנער מאירוס, כאשר בין היתר נכח במשחק בין מכבי להפועל תל אביב. צופים שהיו בסמוך אליו ביציע מתבקשים לבודד עצמם לחמישה ימים

זמן צפייה: 02:55

נגיף הקורונה: משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) את ההנחיות לאוהדים ששהו ביציע 8 באצטדיון בלומפילד, שבו היה הנער שחלה בקורונה, וצמצם משמעותית את מספר החייבים בבידוד ביתי. אוהדים שישבו במשחק הדרבי בשבוע שעבר בשער 7-8, גוש 425 בשורות 43-49 כולל, בכיסאות 169-179 כולל, יחויבו בבידוד ביתי.

מהנהלת מכבי תל אביב נמסר: "לאחר שמשרד הבריאות פרסם את ההודעה בנוגע לחולה שנכח בדרבי, החל המועדון בבירור הנושא והשלכותיו אל מול משרד הבריאות, מנהלת הליגות וחברת היכלי הספורט. ברגע שהתמונה תתבהר ויהיה ברשותינו מידע נוסף - נעדכן".

מוקדם יותר היום הורה משרד הבריאות להשהות לשבוע את הלימודים בבית הספר מקיף ברנר שבגבעת ברנר שבו לומד הנער – ולהורות ל-1,150 התלמידים להיכנס לבידוד ביתי עד 12 במארס. הנער, בן ה-15, אושפז בתנאי בידוד בבית החולים ברזילי שבאשקלון.

שער 8 בדרבי בבלומפילד
שער 8 בדרבי בבלומפילד | צילום: מיכאל רם

עוד בחדשות 13:

בשל הידבקות התלמיד: כל 1,150 תלמידי בי"ס בשפלה ייכנסו לבידוד

אחת מנדבקות הקורונה: סגנית מנהלת בי"ס; תלמידיה נכנסו לבידוד

תושב מגדל העמק ישוחרר מביה"ח לאחר שנמצא כי אינו נשא קורונה

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | צילום: רויטרס

"ניסיתי כמה שפחות להילחץ אז לא חשבתי על זה יותר מדי, כי אם אני אלחץ אני לא אהיה במצב טוב מנטלית", אמר תלמיד בית הספר שהגיע ללימודים ונשלח לביתו בעקבות הוראות משרד הבריאות. "מי שבא איתו במגע יש לו חששות, זה רק הגיוני".

מנהל בית הספר מקיף ברנר הגיב להחלטה להכניס את תלמידיו לבידוד ואמר "משרד הבריאות חושש שתלמידים נוספים יידבקו, ולכן ההחלטה. בלילה הייתה הנחיה לבודד רק תלמידים בכיתות שבו למד היה שנדבק, אך בבוקר הייתה הנחיה להכניס את כל התלמידים".

במקביל, מורה וסגנית מנהלת בית ספר בקריית אונו, ששהתה ב"פיראט האדום" באור יהודה, אובחנה בנגיף הקורונה, ונמצאת בבידוד ביתי מאז יום שבת. תלמידי כיתה ה' בבית הספר הונחו להיכנס לבידוד אף הם.

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, אנשי חברה קדישא בבית שמש פנו למשרד הבריאות בעקבות נפטר שהובא מצרפת לקבורה בישראל, בשל חשד כי שהה בבידוד לפני מותו. משרד הבריאות הורה לבצע טהרה עם כפפות ומסכות.

בד בבד, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו התייחס היום לנגיף ואמר כי "אנו מעריכים כי התפשטות נרחבת בישראל היא בלתי נמנעת, וכי הפעולות שאנו נוקטים כעת יוכלו לעכב את ההתפשטות ולהקטין את עוצמתה".

בין היתר, על פי גרוטו, אם יהיה צורך, יישקלו צעדים כגון מניעת התקהלויות, צמצום תחבורה ציבורית, ובשלבים מתקדמים, אם המצב יגיע לכדי כך, אף ביטול אירועים גדולים וסגירת מוסדות חינוך.