מגפת הקורונה: שיא של הגל השני בשיעור הבדיקות החיוביות

משרד הבריאות עדכן כי 763 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, למרות שבוצעו רק 8,587 בדיקות. מניין המתים עלה ל-597. 394 חולים במצב קשה, מהם 118 מונשמים. קבינט הקורונה יתכנס היום לדון במצב

זמן צפייה: 15:45

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 763 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף. זאת, מתוך 8,587 בדיקות. מדובר על שיעור בדיקות חיוביות של 9.4% - הגבוה ביותר שנרשם בגל השני. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-82,515, מתוכם 24,433 עדיין נשאים של הווירוס.

ביממה האחרונה חל זינוק במספר המונשמים, והוא עומד כעת על 118. סך הכול, 394 חולים במצב קשה. 190 חולים במצב בינוני. 859 בני אדם מאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ. עוד עדכן משרד הבריאות כי מניין המתים עלה ל-597. בשעה 14:00 יתכנס קבינט הקורונה כדי לדון במצב.

בד בבד, ועדת השרים המליצה היום להאריך בשלושה שבועות נוספים את איכוני השב"כ כדי להתמודד עם הקורונה. המלצת השרים נעשתה בתיאום עם משרד המשפטים. ההחלטה טעונה את אישור הממשלה וקבינט הקורונה.

עוד בחדשות 13:

לפיד: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו"

"אלפי לבנונים הפגינו מול הפרלמנט בביירות: "אתם רוצחים"

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, היום נחתם ההסכם בין משרד הביטחון לחברת "My Heritage" להכפלת מספר הבדיקות מעשרת אלפים ביום ל-20 אלף. "לא מדובר בהסכם מסחרי אלא בשותפות במאמץ הלאומי", אמר שר הביטחון בני גנץ. "אנחנו במערכת הביטחון רתומים למאבק בקורונה באופן מלא. במאמצי הרכש שלנו, במאמצי העבודה שלנו בשטח, וגם באמצעות צה"ל".

"השבוע נתחיל את הפעילות של מפקדת הקורונה בפיקוד העורף ואנחנו פרוסים בכל מקום בארץ - בדגש על ערים אדומות וכתומות ומסייעים בפרויקט מגן אבות ואמהות", הוסיף. "יש פה מאמץ לאומי שכולם שותפים אליו ואני רוצה לברך על כך".

שר הביטחון בני גנץ בביקור במעבדות ״מיי הריטג'''
שר הביטחון בני גנץ בביקור במעבדות ״מיי הריטג''' | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בני גנץ בביקור במעבדות ״מיי הריטג'''
שר הביטחון בני גנץ בביקור במעבדות ״מיי הריטג''' | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבוקר, מרכז המידע והידע למערכה בקורונה המליץ להתמקד במחקרים על כושר ההדבקה של ילדים, כדי לגבש עמדה בנוגע למתווה פתיחת הלימודים. זאת, על רקע כמה מחקרים שפורסמו בעולם, כאשר לפי חלק מהם ילדים בגיל קטן מ-10 פחות מידבקים מיתר האוכלוסייה. אולם, במחקרים אחרים התוצאה לגבי ילדים פחות חד משמעית.

ביום חמישי, כזכור, נודע כי המכון הביולוגי יחל בניסוי חיסון הקורונה בבני אדם כבר אחרי החגים. אולם, בהמשך התברר כי יעברו עוד חודשים עד שישראל תוכל לייצר את החיסון באופן המוני ולחסן את כל האוכלוסייה.

המרוץ לחיסון הוא לא רק קרב בין מדינות אלא בין תאגידים. ישראל, למשל, אומנם השקיעה בחברת "מודרנה" שהגיעה לשלב השלישי והאחרון בפיתוח החיסון - אולם כרגע, כאמור, אין למדינה את היכולת לייצר כמות המונית של חיסונים ללא שיתוף פעולה בין-לאומי.