המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל ניסויים בבני אדם אחרי החגים

שר הביטחון גנץ ביקר במכון ושם הוצגו לו ההתקדמויות בפיתוח החיסון והנוגדן לנגיף. מנהל המכון: "יש חיסון מצוין. נתחיל אחרי החגים בניסויי בטיחות - אבל יש לנו את המוצר ביד"

זמן צפייה: 01:51

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל בניסוי חיסון הקורונה בבני אדם כבר אחרי החגים - כך הודיע היום (חמישי) שר הביטחון בני גנץ. גנת ביקר הבוקר במכון הביולוגי יחד עם מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, ושם הוצגו לו ההתקדמויות בפיתוח החיסון והנוגדן.

בסיום הביקור אמר גנץ כי "כל הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה מאוד גדולה ותקווה מאוד גדולה. השלב הבא כפי שסיכמנו הוא שהניסויים יתחילו בבני אדם אחרי חגי תשרי. זה יעשה בתיאום עם משרד הבריאות ועל פי כל התהליכים הנדרשים מבחינת בטיחות רפואית".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"מודרנה", המפתחת חיסון לנגיף, נכנסה לשלב הפיתוח האחרון

בדרך לחיסון? אוני' אוקספורד השלימה בהצלחה שלב ראשון בניסוי

מרוץ עולמי: היכן עומד המאמץ הבין-לאומי למצוא חיסון לקורונה?

גנץ בביקור במכון הביולוגי
בני גנץ בביקור במכון הביולוגי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שפירא, התייחס אף הוא ואמר כי "יצאנו לדרך לפני 6 חודשים, ואני גאה להראות שיש קבלות. יש חיסון מצוין, יש תהליכי רגולציה שהחיסון צריך לעבור לפי לוח הזמנים שציינת, אנחנו מתחילים אחרי החגים בניסויי בטיחות ויעילות אבל יש לנו את המוצר ביד".

גנץ הוסיף: "כמו שלצה"ל יש יחידות מיוחדות שפורצות ופותחות לו את הדרך – אתם הסיירת של מדינת ישראל במשרד הביטחון בתחום החיסונים. אני לשירותכם ומבקש לערב אותי בכל נושא שאפשר להשפיע בו".

בני גנץ בביקור במכון הביולוגי בנס ציונה
בני גנץ בביקור במכון הביולוגי בנס ציונה | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מאוחר יותר עם פרופ' שפירא בשיחת וידאו: "אני שמח לשמוע על ההתקדמות ואני רוצה לברך אתכם על כך. תמשיכו בנתיב הזה, במהירות המירבית שאתם חושבים שהיא מספקת מבחינה מדעית. הנחיתי לפתח חיסון כאן בישראל מתוך אמונה גדולה באנשינו וביכולות שלנו כמדינה." ראש הממשלה הנחה לקדם את עבודת המטה לבחינת הקמתו של מפעל חיסונים בישראל".

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום עולה כי מפרוץ המגפה בישראל 78,514 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה, 569 מהם מתו מסיבוכי המחלה ו-53,362 החלימו. כיום, בישראל יש 24,576 נשאים פעילים. 345 חולים במצב קשה, מהם 100 מונשמים, ואילו 145 במצב בינוני. אתמול בוצעו 25,457 בדיקות, כששיעור הבדיקות החיובית עמד על 6.9%.