גלנט: "יש אופוזיציה בתוך הממשלה - מתנגשים על דברים בסיסיים"

שר החינוך האשים את כחול לבן בסרבול התהליכים בממשלה וטען כי הם לא קובעים סדר יום, משום ש"הם לא רוצים תקציב". "בחירות בעת הזו זה לא דבר טוב - ראוי שכחול לבן ייתנו לעבוד"

זמן צפייה: 12:38

שר החינוך יואב גלנט התראיין הערב (שבת) בחדשות 13 והאשים את כחול לבן ב"סרבול" התהליכים בממשלה. לטענתו, "יש אופוזיציה בתוך הממשלה - מתנגשים על דברים בסיסיים. כחול לבן לא קובעים סדר יום לישיבת הממשלה כי הם לא רוצים תקציב". יש לציין כי מחר לא תתקיים ישיבת הממשלה, מפני שאין הסכמה בין הליכוד לכחול לבן על הנושאים שידונו בה.

"הגענו לחתונה הזו מתוך נוחות ולא מתוך אהבה גדולה. אסור להגיע לבחירות. ראוי שכחול לבן ייתנו לעבוד", הוסיף גלנט "בחירות בעת הזו למדינת ישראל זה דבר לא טוב".

כמו כן, שר החינוך הבטיח כי הלימודים ייפתחו כסדרם ב-1 בספטמבר בכל מקום בארץ, אך ציין כי "התהליך לא יהיה מושלם", כאשר חלק מהלימודים ייערכו מרחוק. לדבריו, הלימודים בכיתות א' עד ג' יתקיימו באופן שגרתי, משום שהתחלואה ב"בתי הספר של החופש הגדול" נמוכה מאוד. בתוך כך, אחרי החרם על הדיון הקודם שנקבע - הזמין גלנט הזמין את יו"ר ועדת החינוך רם שפע לפגישה בלשכתו מחר בבוקר, לקראת דיון על פתיחת שנת הלימודים שייערך בוועדת חינוך ביום שני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בחמאס מזהירים: תקופת השקט בגבול הרצועה תסתיים בקרוב

רוסיה, סין ואיראן: המודיעין האמריקני מזהיר מהתערבות בבחירות

מאחורי הסורגים: מה קרה בתא בכלא צלמון בין הסוהרת לאסירים?

יואב גלנט
יואב גלנט | צילום: חדשות 13

במקביל, לחדשות 13 נודע כי ראש הממשלה נתניהו פגש בימים האחרונים את השרה עומר ינקלביץ׳ על רקע איום הבחירות ומשבר התקציב. על פי הערכות, נתניהו מאותת לגנץ כי הוא יכול לפעול להשגת רוב לתקציב חדש שנתי בלעדיו, או אפילו להקים ממשלה צריכה בתמיכת עריקים מכחול לבן.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה פועל במטרה להעביר תקציב בהקדם על מנת לטפל בכלכלה ולמנוע בחירות מיותרות. ראש הממשלה נפגש עם כלל שרי הממשלה באופן שוטף ועובר איתם על התכניות ארוכות הטווח כחלק מהטיפול במשבר הקורונה".

ינקלביץ' כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "מבהירה: לא נערכה כל פגישה אישית ביני ובין ראש הממשלה. השתתפתי בישיבה שהתקיימה לצד גורמי מקצוע, המל"ל ומטה הקורונה בנושא תכניות משרדי לתקופת הקורונה. שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ - עודכן מראש אודות הישיבה. די עם הנסיונות לייצר ספין מעבודה שגרתית במשרד ממשלתי".