יממה שנייה ברציפות: יותר מ-2,000 אובחנו חיוביים לקורונה

משרד הבריאות עדכן כי 2,183 נדבקים אובחנו אתמול, 423 חולים במצב קשה, מהם 114 מונשמים. מניין המתים עלה ל-963. עלייה גם בשיעור הבדיקות החיוביות - 8.1%. כ-96 אלף כבר החלימו

זמן צפייה: 04:17

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 2,183 נדבקים חדשים בקורונה - יממה שנייה ברציפות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-22,002, מתוכם 423 במצב קשה, בהם 114 מונשמים ו-171 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-963. כמו כן, עד כה החלימו כ-96 אלף ישראלים. יש לציין כי אתמול בוצעו קרוב ל-28 אלף בדיקות, מתוכן שיעור החיוביות היה 8.1% - עלייה של כמעט אחוז מהיום לפני כן.

נוסף על כך, על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגובה ביותר נמצא בירושלים, שם יש 2,730. לאחר מכן בני ברק עם 981 ואחר כך אשדוד עם 849. תל אביב נמצאת במקום הרביעי שם יש 666 חולים פעילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זוהר נגד גמזו: האנטישמיות באוקראינה גוברת מאז המכתב ששלח

לא רק בישראל: איך נראתה החזרה ללימודים ברחבי העולם?

פיגוע דריסה בצומת תפוח: שוטר וחייל נפצעו קל; המחבל נורה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש התראיינה בחדשות 13 ד"ר שרון אלרעי, ראש שירותי בריאות הציבור החדשה, והתייחסה בין היתר לאפשרות של סגר בחגים: "סגר הוא אפשרות אמיתית. כשאנחנו מסתכלים על יותר מ-2,000 נדבקים כל יום זו בהחלט אפשרות. אנחנו לא מנפנפים בזה סתם כדי להבהיל אנשים. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לא להגיע לסגר בחגים, אבל אני לא יכולה להגיד כרגע מה זה יהיה". בתוך כך, מחר יתכנס שוב קבינט הקורונה, וידון באפשרות להטיל סגר בחגי תשרי. כנראה לא תתקבל החלטה כבר בחמישי הקרוב, אבל ידונו באפשרות.

עוד התייחסה אלרעי להחלטה לסגור את בתי הספר בערים אדומות שהתקבלה אמש ברגע האחרון, וציינה: "זה אחד הדברים שברור לי שפוגעים יותר מכל באמון הציבור. הדברים לא נעשו ממטרה של לפגוע או לחבל, הם נעשו מתוך העובדה שתוכנית הרמזור אך זה עתה אושרה בקבינט והיו צריכות להתקבל החלטות מהירות. אני מתנצלת על כל עוגמת הנפש שהדבר הזה גרם. זה היה צריך להיעשות בדרך יותר רגועה ועם יותר זמן מראש. אני מקווה שלא יהיו דברים כאלה יותר בעתיד".

ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

עוד ציינה כי פתיחת רוב מערכת החינוך היא "ניסיון לעשות איזון בין תחלואה, שהיא כן עולה בצורה מתונה, לבין היכולת לפתוח את המשק, את בתי הספר ולשחרר קצת. זה לא לשחק באש". ראש שירותי בריאות הציבור דיברה גם על תוכנית הרמזור שאושרה בקבינט הקורונה ואמרה כי "אני כולה לבנות את התוכנית הכי יפה שיש, אבל אם הציבור לא ינהג לפי המתווה שאנחנו קובעים - זה לא יעזור. אנחנו חייבים את העזרה של הציבור".