לא רק בישראל: איך נראתה החזרה ללימודים ברחבי העולם?

במדינות רבות מערכת החינוך חוזרת לפעול בימים אלה, תחת הנחיות הקורונה. בצרפת פתחו את כל בתי הספר למעט באזורי התחלואה הגבוהה, ובארה"ב מוכת הנגיף - תאריך הפתיחה כפוף להחלטת המושלים

זמן צפייה: 01:55

בדומה לישראל, במדינות רבות בעולם נפתחה היום (שלישי) מערכת החינוך לאחר חופשת הקיץ – תחת הנחיות, מחמירות יותר ופחות, בשל מגפת הקורונה.

בצרפת התחדשו היום ללמוד, בלי דחיה. כל בתי הספר נפתחו, למעט באזורי התחלואה הגבוהה. התלמידים מגיל 11 חייבים מסכות. האכילה בקפיטריה מתאפשרת בשעות שונות ובקבוצות קטנות.

עוד בחדשות 13:

עם מסכות ושמירת מרחק: 2.5 מיליון תלמידים חזרו ללימודים • צפו

בקפסולות, בזום – ובצהרונים: המדריך המלא לפתיחת הלימודים

ברקע פתיחת הלימודים: שיא שלילי במספר הנדבקים בקורונה בישראל

ילדים בבית ספר בצרפת
ילדים בבית ספר בצרפת | צילום: רויטרס

בספרד אין תאריך פתיחה אחיד - אבל ברוב המחוזות יחזרו ללמוד ב-7 בספטמבר, בלי דחיות. כל התלמידים מגיל 6 עד 16 חייבים להגיע פיזית לכיתה. מעל גיל 6 חובה לעטות מסכה כל היום, לשמור על מרחק של מטר וחצי ולשטוף ידיים לפחות 5 פעמים ביום. גודל הכיתות, וההחלטה אם ללמוד בקפסולות, תלויים בראשי המחוזות.

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בחלק האנגליה של בריטניה חזרו היום לבית הספר עם הגבלות. המסכות חובה - רק באזורי התחלואה האדומה. הלימודים בקפסולות עם מועדי התחלה וסיום שונים של היום, לפי החלטת בית הספר.

בארצות הברית מוכת הקורונה תאריך פתיחת בתי הספר נתון להחלטת מושלי המדינות. גם ההחלטה אם ללמוד פיזית בכיתה או מרחוק עם מחשבים תיעשה לפי שיקול המחוזות. באיווה למשל, המושל הציב גבול והחליט שהתלמידים צריכים ללמוד ב"חצי משרה" - כלומר לפחות מחצית משעות הלימודים בבית הספר. למידה מרחוק במדינה הזו תתאפשר רק אם אחוזי ההדבקה במחוז עומדים על בין חמישה עשר לעשרים אחוזים.