בקפסולות, בזום - ובצהרונים: המדריך המלא לפתיחת הלימודים

כ-2.4 מיליון תלמידים יחזרו לבתי הספר בצל מגפת הקורונה והרבה חוסר ודאות. תלמידי הגנים וכיתות א' ו-ב' ילמדו כרגיל, ומכיתה ה' ומעלה - לפחות יומיים בשבוע. ומי ימלא הצהרת בריאות בעצמו?

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

הצלצול הראשון הגיע: שנת הלימודים החדשה תיפתח הבוקר (שלישי) בצל מגפת הקורונה. כמו לא מעט אירועים, הקורונה הפכה גם את פתיחת תשפ"א למשהו אחר - שונה ולא מוכר. ובכל זאת, 2,400,000 תלמידים יחזרו היום לגנים ולבתי הספר.

529,000 תלמידי הגנים ילמדו שישה ימים בשבוע - ללא קפסולות. ההורים אגב, יוכלו ללוות את הילדים לתוך הגן בשבוע הקרוב. 1,871,000 תלמידים בכיתות א' עד י"ב ילכו לבתי הספר - אך לא ב-22 יישובים וערים אדומים, שם ימתינו לפחות עד ליום חמישי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חרף העלייה בחולים, גלנט מתעקש: "אגן בגופי על פתיחת הלימודים"

גמזו: התעקשות על פתיחת בתיה"ס בערים אדומות עלולה להוביל לסגר

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בכיתות א' ו-ב' ילמדו חמישה ימים, ללא חלוקה לקפסולות. הורי תלמידי א' הנרגשים יוכלו ללוותם לכיתה - אבל רק היום. בכיתות ג' ו-ד' ילמדו גם כן חמישה ימים - עם חלוקה לקפסולות. וכל היתר, ה' עד י"ב - יילמדו לפחות יומיים בשבוע בבית הספר. והשאר - לימודי זום מרחוק.

ליווי ההורים בגני הילדים יתקיים בקבוצות של עד שישה הורים בכל קבוצה קבועה, באופן מדורג ולפרק זמן קצוב. בכיתות א' תתקיים ההסתגלות בקבוצות של עד עשרה הורים בכל קבוצה קבועה, באופן מדורג.

אתמול, קבינט הקורונה אישר תקנות חדשות הנוגעות לפתיחת שנת הלימודים. בין היתר נקבע בתקנות כי תלמידים מגיל 16 ואילך, או בכיתה י' ואילך, יוכלו למלא הצהרת בריאות בעצמם.

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

יהיה ניתן לצרף תלמידים משלוש כיתות אורגניות, עד כיתה ב', לקבוצת צהרון קבועה שמספר התלמידים בה לא יעלה על 25. אושרה פעילות במרכזי העשרה למחוננים, ביום שבועי קבוע ולאורך כל שנת הלימודים, וכמו כן אושרה גם פעילות קונסרבטוריונים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים.

בנוגע לטיולים מטעם מערכות החינוך, אושרה לינה בשטח פתוח בה ניתן לאחד עד שתי כיתות אורגניות למשך כל הפעילות עם מרחת בין קבוצה לקבוצה ולא יותר מ-250 לנים באותו מקום.

בהתייחס למורים ולמפעילים, הוחלט כי מורה יוכל לעבור בין הקבוצות השונות בבית הספר. גם מפעיל חיצוני של חוגים יהיה רשאי לעבור בין קבוצות תלמידים, במספר שלא יעלה על 6 קבוצות קבועות ביום. פטורים ממסכה - צוות גן הילדים הקבוע, כל זמן שהם עם ילדי הגן, תלמידי א' וב', תלמידי כיתה ג' בזמן השיעור.