פיגוע דריסה בצומת תפוח: שוטר וחייל נפצעו קל; המחבל נורה

מפגע בן 49 הגיע לצומת שבשומרון, נוטרל ונפצע בינוני, לאחר שיצא מהרכב וניסה לדקור את כוחות הביטחון שהיו בזירה. צוות מד"א העניק טיפול לפצועים ופינה אותם לבית החולים בילינסון

זמן צפייה: 01:41

פיגוע דריסה בצומת תפוח: מחבל דרס הבוקר (רביעי) שוטר וחייל שנפצעו קל. לאחר מכן המפגע יצא מהרכב, ניסה לדקור את השניים - נורה, ונפצע בינוני. צוות מד"א שהגיע למקום העניק טיפול לפצועים ופינה אותם לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. שמו של המחבל הוא עאהד רדא מחמוד מוצלח בן 49, תושב בית פוריק, נשוי לשתי נשים עם שישה ילדים.

חובש מד"א אביאל ממליה סיפר כי "כשהגענו למקום שני הפצועים, גברים בני 20 ו-23 התהלכו בזירה כשהם בהכרה וסובלים מחבלות קלות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל להמשך טיפול בבית החולים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עינויים, תקיפות מיניות והוצאות להורג: כך איראן מדכאת מחאות

קצין צולם מצמיד את ברכו לצוואר של פלסטיני; צה"ל: תיעוד מגמתי

לא רק בישראל: איך נראתה החזרה ללימודים ברחבי העולם?

תיעוד הפיגוע:

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2020921202' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' kid='1_ysqyu3yr' duration='38'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-202092939' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' kid='1_bj71jt3x' duration='170'']

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאירוע וכתב בטוויטר כי "אני מבקש למסור רפואה שלמה ללוחם צה"ל ולשוטר שנפצעו הבוקר בפיגוע. לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונילחם במפגעים ובמי ששולח אותם. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו להיות ערוכים בכל הגזרות".

תושב השומרון וחבר הנהלת פורום ערבות יהודית, מנחם בן שחר, הגיב לאירוע ואמר כי "שוב אירוע דריסה בשומרון. בזמן שראש הממשלה מכין לנו מאחורי הגב בשק מדינה פלסטינית, הטרור מרים ראש, כמו כל פעם שעם ישראל מתקפל הוא חוטף. אין הרתעה, המחבלים יודעים שאם יתפסו אותם יהיה להם גן עדן בכלא או יאטמו למשפחות חדר אחד בבית עם מסקנטייפ. צריך לזקוף קומה ולא לדבר על שום ויתור ועל שום מדינה פלסטינית".

חשד לפיגוע דריסה בצומת תפוח
חשד לפיגוע דריסה בצומת תפוח | צילום: במת החדשות

מוקדם יותר השבוע שב"כ אישר כי האירוע שבו נרצח הרב שי אוחיון בפתח תקווה בשבוע שעבר היה פיגוע ממניע לאומני. עוד הודיע ארגון הביטחון כי המחבל, חליל עבד אל-חאלק מחמד דויכאת, שחזר את פעולותיו בחקירתו.

מהחקירה עלה כי המפגע בן ה-46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם, החזיק בהיתר עבודה שאפשר לו לעבוד בישראל בתנאי שהוא חוזר מדי יום לביתו. אולם, הוא הפר את תנאי אישורו, שהה בישראל כמה ימים ברציפות עד הפיגוע, והצטייד מראש בסכין שבה רצח את אוחיון.

הסכין של המחבל מהפיגוע בצומת תפוח
הסכין של המחבל מהפיגוע בצומת תפוח | צילום: דוברות המשטרה

ביום רביעי שעבר, כזכור, הרב שי אוחיון, תושב פתח תקווה ואב לארבעה בן 39, נרצח בפיגוע דקירה בצומת סגולה שבעיר. אוחיון הוא האזרח הראשון שנרצח בפיגוע מזה שנה. חברו הטוב, דוד יוסף מוגרבי, סיפר לחדשות 13 כי "המשפחה מסרבת להאמין - לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהוא היה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים".

בתגובה לאירוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק לבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה
שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה | צילום: באדיבות המשפחה