זוהר נגד גמזו: האנטישמיות באוקראינה גוברת מאז המכתב ששלח

יו"ר הקואליציה תקף את ממונה הקורונה, שכתב לנשיא האוקראיני כי הוא חושש מהגעת ישראלים למדינה ברקע מגפת הקורונה. "עיכוב יצירת המתווה לאומן ממשיך לסכן יהודים רבים"

מיקי זוהר, רוני גמזו

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר תקף הבוקר (רביעי) את ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו וכתב כי "גילויי האנטישמיות באוקראינה הולכים וגוברים מאז מכתבו של גמזו לנשיא אוקראינה שבו בעצם נכתב שהישראלים מוכי הקורונה מסכנים את האוקראינים. מיותר לציין שעיכוב יצירת המתווה לאומן ממשיך לסכן יהודים רבים".

כזכור, גמזו שלח מכתב לנשיא אוקראינה ובו הביע את חששו שהגעת ישראלים לאומן תביא להתפשטות מגפת הקורונה. ביקורת רבה מנתחה על גמזו בשל המהלך, כאשר כמה שרים התנגדו למכתב.

לעוד כתבות בנושא:

תקיפה אנטישמית באומן – חסיד הותקף באגרופים עד זוב דם

בזמן שהשרים מנסים לגבש מתווה: הנוסעים עושים את דרכם לאומן

נתניהו מינה את אלקין לעמוד בראש צוות שרים למתווה נסיעה לאומן

יו''ר הקואליציה מיקי זוהר
יו''ר הקואליציה מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

ביום שני, הפרויקטור התבטא בחריפות על החיכוחים מול השרים בעניין קבלת ההחלטות בקבינט הקורונה: "האם מקשים עלי בהחלטות כאלה שהן אינן מקצועיות? כן, מקשים. לא רק עלי – על המשימה. העצה שלי או ההחלטה שלי בתוך ישיבות הקבינט, זו שאלה קשה. ברוב הפעמים הם לא חולקים על דעתי. יש פעמים, כמו שקרה אתמול, שקופץ להם הצורך ההכרחי להחליט בעצמם מתוך אמירה – 'אנחנו השרים, אנחנו לוקחים את האחריות'. ואני כאן מנסה להגיד לכל השרים עם הרבה מאוד כבוד – לפעמים אין לכם את הכלים המקצועיים. לפני שאני מגיע אליכם אני לומד, קורא, יושב עם המומחים, שומע הרבה דעות. כאשר אתם מערערים על זה - כל אדם אחר חוץ ממני היה קם והולך".

בתשובה לשאלת חדשות 13 מדוע הוא נשאר בתפקיד אם הדרג המדיני לא מקבל את עמדתו, ענה גמזו כי "אני לא נלחם על מקומי, יש לי מספיק מקומות. אתם מבינים את המורכבות הזאת שאני פותח את העיתון ורואה שהשר אלקין אמר ככה והשר הזה אמר אחרת, זה לא הדבר הכי נעים. אפשר תמיד להתפטר, אבל אני הגעתי לתפקיד הזאת כחלק ממטרה ברורה שלי לסייע למדינת ישראל. אני לא רוצה גם לאכזב ושהקשיים יכניעו אותי. עדיין לא הביאו אותי לסף".

ממונה הקורונה רוני גמזו
ממונה הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

חיכוך נוסף בין גמזו לגורמים בממשלה נסוב סביב פתיחת הלימודים בערים אדומות. ממונה הקורונה התנגד נחרצות לפתיחה, בעוד שר החינוך גלנט תמך בה. לפני שהוחלט לדחות את הפתיחה בערים אדומות לפחות עד יום חמישי, אמר גמזו: "כרגע אנחנו עדיין בשיח כדי לפתור את הבעיה המביכה הזו. זו בעיה מביכה, כי במדינת ישראל ברמת התחלואה הזו לא צריך להתעקש על מערכת חינוך בערים אדומות".