נתניהו מינה את אלקין לעמוד בראש צוות שרים למתווה נסיעה לאומן

לאחר לחץ מצד גורמים שונים הודיעו בלשכת רה"מ כי בתיאום עם פרופ' גמזו, הוחלט כי השר אלקין בראש, יחד עם השרים אשכנזי, דרעי ושי, יבחנו את האופן שבו תתאפשר נסיעה – תחת מגבלות אוקראינה

זמן צפייה: 07:01

מגיפת הקורונה בישראל: לאחר לחץ כבד מצד גורמים שונים, בהם חסידי ברסלב והמפלגות החרדיות, הודיעו הערב (שבת) בלשכת רה"מ כי נתניהו מינה את השר זאב אלקין שיעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, "תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה", לשון ההודעה.

עוד נמסר כי המינוי תואם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והפרויקטור למאבק במגיפה פרופ' רוני גמזו. בצוות השרים יהיו חברים אדלשטיין עצמו, שר החוץ גבי אשכנזי שר הפנים אריה דרעי ושר המדע יזהר שי. מוקדם יותר התכנסו כמה עשרות חסידי ברסלב להפגנה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, במחאה על איסור הנסיעה לאומן.

השר זאב אלקין
השר זאב אלקין | צילום: יח''צ

מחר צפוי להתכנס קבינט הקורונה לאחר שנדחה בשבוע שעבר, שם ינסה הפרויקטור למאבק במגיפה, הפרופ' רוני גמזו, לאשר את מודל הרמזור שלו, שיחלק את הערים והישובים בישראל לאדומים, כתומים, צהובים וירוקים. לפי תוכנית הרמזורים של גמזו שנת הלימודים בערים האדומות תידחה, ואם לא יצליחו לעצור את העליה בתחלואה, גם אופציית הסגר נשארת על השולחן.

השאלה המרכזית תהיה האם פרופ' גמזו יזכה לאמון השרים בעמדות שהוא מביע, והאם הוא יקבל גיבוי. חשוב לזכור שתוכנית הרמזור מטרתה אינה רק להחמיר על הערים האדומות אלא גם, ואולי בעיקר, להקל על יתר הערים, בעיקר הירוקות באופן שבו יותרו למשל התכנסויות גדולות יותר משהתאפשרו עד כה.

מוקדם יתר היום ביקר גמזו בעיר טירה שבמשולש, שהפכה לעיר אדומה לאור נתוני התחלואה הגבוהים. "מערכת החינוך תיסגר, ואולי גם העסקים, ואולי גם כל העיר תיסגר, אין ברירה", אמר. "כל ישוב שחושב היום שהכל בסדר וממשיך לזלזל, שידע שתורו יגיע".

פרופ' רוני גמזו
לא מתכוון להתפטר. פרופ' גמזו | צילום: חדשות 13

במהלך הביקור פרופ' גמזו גם הציע לראשונה את האופציה לסגר לילה בטירה, החל מהשעה 19:00. בכירי העירייה בטירה אמרו לגמזו כי הם מוכנים לשקול את הרעיון.

בנוסף שלל גמזו את הקריאות לפיטוריו בעקבות סערת הטיסות לאומן, בין היתר מצד יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר. אז הוא גם איים להתפטר, היום הוא שינה את המסר. "אני לא בן אדם שמתפטר, אני בן אדם שעובד. אני לא מתפטר ולא אתפטר", הבהיר.

הערב הודיעו במשרד הבריאות כי אתמול אובחנו כחיוביים לנגיף עוד 1,831 איש. זאת, מתוך 23,263 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. 438 מוגדרים כחולים קשה, בהם 116 מונשמים. 906 בני אדם מתו עד כה מסיבוכי הנגיף.

ובתוך כך ממחר צפויה להתחיל שביתת עובדי המעבדות. כ-2,000 עובדי מעבדה צפויים לא להגיע לעבודתם מחר. לאור זאת, רק תוצאות קורונה חיוביות יימסרו לנבדקים, נבדקים שליליים לא יקבלו תשובה. בדיקות דם ובדיקות אחרות שאינן קשורות לקורונה לא יפוענחו. בשלב הזה נראה שאין הבנות בין העובדים והאוצר, והשביתה היא ללא הגבלת זמן.