"באיכילוב ניסו לכסת"ח": משפחתו של משה חרזי - דורשת תשובות

אלמנת חולה הקורונה, שמת לאחר שמכשיר ההנשמה שלו התנתק: "בהתחלה לא דיברו על תקלה" • מהתחקיר עולה כי הצוות הרפואי לא הבחין בקריסתו של המטופל • מנהלי בתי"ח מזהירים: "אירוע שעלול לחזור"

זמן צפייה: 04:40

המחדל שהוביל למותו של משה חרזי בבית החולים איכילוב שבתל אביב: לאחר שמכונת ההנשמה שלו הפסיקה לפעול, משפחתו הכואבת דורשת הרבה תשובות מבית החולים. טלי, אלמנתו, לא הפסיקה לבכות ובעיקר לשאול, "למה?". "בהתחלה הסבירו שזה כשל לבבי, ולא דיברו איתי על שום תקלה - אני כמעט בטוחה שהם ניסו לכפות על עצמם", אמרה. "אני חושבת שלא היו יודעים על זה, אם מישהו מבפנים לא היה מוציא את זה החוצה".

במקביל, אחיו של משה וגיסו הגיעו היום בצהריים לבית החולים ודרשו תשובות. שוטרים הוזעקו למקום, אבל בני המשפחה בסך הכול ביקשו לקבל לידיהם את כל החומרים שקשורים למוות המיותר. בהמשך הם צפויים להגיש תביעה נגד בית החולים. בתוך כך, רבים הגיעו, במגבלות הקורונה, לבית בשכונת התקווה שבתל אביב כדי לנחם את טלי ואת חמשת ילדיהם על הבעל והאב האהוב שאיבדו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל משרד הבריאות לבתי החולים: "מצב חירום – הוסיפו מיטות"

פרופ' אש: מי שקיבל 2 חיסונים לא יידרש לבידוד בשל מגע עם חולה

מסתמן: רוב השרים יתמכו בהארכת הסגר בשבוע נוסף

משה חרזי שנפטר בבית החולים איכילוב לאחר שמכשיר ההנשמה נותק
משה חרזי שנפטר בבית החולים איכילוב לאחר שמכשיר ההנשמה נותק | צילום: באדיבות המשפחה

בד בבד, ממצאי התחקיר שביצע בית החולים, שיוגשו למשרד הבריאות, עולה כי הצוות הרפואי היה עסוק, ולא הבחין בקריסת המערכות אצל המטופל. אח הזעיק את הצוות הרפואי, שביצע בו החייאה, אך כעבור כמה שעות הלב כשל.

כעת, במשרד הבריאות אומרים: רואים את האירוע בחומרה, ובבית החולים איכילוב הוסיפו: "מדובר בטעות חמורה, אבל טעות". לאחר המקרה, מספר מנהלי בתי חולים טענו בפני חדשות 13 כי זו לא עלולה להיות התקרית האחרונה. לדבריהם, "במצב הנוכחי, אירוע כמו באיכילוב יחזור שוב".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1701212035' autoplay='0' credit='' desc='פרופ׳ גמזו אחרי המחדל באיכילוב: "מות משה חרזי - אשמה שלי"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1610908607/MLKASDGHG_zcz9yl.png' kid='1_r3u4l6w8' kid='1_r3u4l6w8' duration='366'']

המחדל באיכילוב מצביע על העומס של הצוותים הרפואיים, כאשר במצב רגיל בישראל יש אחות אחת על שני מטופלים, אך בימים אלו המצב באיכילוב הוא שיש אחות אחת על ארבעה מטופלים. מעבר לכך מרבית החולים הקשים קשורים למיטה, מפני שבגלל חוסר החמצן הם עלולים לסבול מהזיות ולפגוע בעצמם.

פרופ' גמזו אחרי המחדל באיכילוב: "מות משה חרזי - אשמה שלי"

בד בבד, מנהל בית החולים איכילוב, רוני גמזו, שביקר היום את המשפחה בשבעה, התייחס למקרה הטרגי: "לקחתי בפני המשפחה את האשמה עליי, יש שם אחים ואחיות ורופאים, אבל בסופו של דבר זה אני. נתתי להם את כל ההסבר שאני יכול, וזה קורע לב - וקשה לי ברמה האישית".

גמזו אמר כי בבית החולים גיבשו כמה נהלים חדשים בעקבות המקרה, כאשר בין היתר יהיה בחדר הבקרה עובד שיהיה אחראי באופן ישיר על כל המוניטורים. "אסור שמקרים כאלה יקרו ויחזרו", אמר גמזו. "זה לא צריך לקרות בטיפול נמרץ, העומס הזה צריך לגרום לנו להמשיך לתת רמת טיפול גבוהה".