מסתמן: רוב השרים יתמכו בהארכת הסגר בשבוע נוסף

שר הבריאות ורה"מ צפויים לתמוך במהלך, מנגד שר האוצר נוטה להתנגד. השיקול המכריע: התפשטות המוטציות והעומס בבתי החולים • ביה"ח שיבא לעובדים: מאמצע פברואר ניתן לשוב להתקהל עד 2,000 איש

זמן צפייה: 02:00

למרות ההתנגדות הנרחבת בציבור הישראלי, מסתמן כי קיים רוב בממשלה להארכת הסגר בשבוע אחד נוסף לפחות, וזאת על רקע העובדה שמספר המאומתים מוסיף להיות גבוה בימים האחרונים, גם בפתח השבוע השני של הסגר - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין תומך בהארכת הסגר ואף צפוי לקדם את היוזמה בממשלה, גם רה"מ בנימין נתניהו נוטה לתמוך בהצעה, זאת כאמור על רקע מספר המאומתים. שר הביטחון בני גנץ נוטה לתמוך אף הוא, אך בתנאי שיופעל קמפיין לאכיפה שוויונית וכן יישום התקנות גם במוסדות החינוך החרדים.

שר הפנים אריה עדיין עדיין לא קיבל החלטה, אך בפעם הקודמת הוא נמנע מלהצביע בסוגיה על מנת לא לתמוך באופן אקטיבי בסגירת מוסדות תורה, ושר האוצר ישראל כ"ץ מסר כי טרם החליט, אך כזכור בישיבות הקודמות הוא התנגד להטלת הגבלות נוספות על המשק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"המטרה – לברר אם מושג חיסון עדר": ההסכם המלא עם פייזר נחשף

מנכ"ל משרד הבריאות לבתי החולים: "מצב חירום – הוסיפו מיטות"

דרעי: "נחזיר את סער למחנה"; תקווה חדשה: "זה לא יקרה"

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס

השיקולים המכריעים בהארכת הסגר נותרו התפשטות המוטציות שמגדילות את אפשרויות ההדבקה והעומס בבתי החולים. מנגד, מתנגדי הסגר מקווים כי ההחלטה תידחה כמה שניתן לקראת סוף השבוע, כי אם מספר החולים ירד ומקדם ההדבקה יהיה נמוך, המשמעות היא שכל עיכוב בהחלטה יגדיל את הסיכויים לכך שהסגר, לפחות בחלקו, ייגמר.

בתוך כך, הממשלה אישרה הערב כי החל מהלילה בשעה 1:00 יחוייב כל מי שחוזר מאיחוד האמירויות ומברזיל בבידוד במלונית, כולל כל מי ששהה בברזיל ב-14 ימים האחרונים. ההחלטה תהיה בתוקף עד ל-27 בינואר. בנוסף, החלטה דומה שהתקבלה לגבי השבים מדרום אפריקה וזמביה הוארכה בעשרה ימים נוספים, עד ל-27 בינואר גם כן. במקביל, הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם, אלא אם הסכים להיבדק עם הכניסה לארץ ולהתחייב לבצע בדיקה נוספת לאחר תשעה ימים.

בד בבד, בית החולים שיבא הודיע הערב לעובדיו כי כל מי שיחוסן בשתי מנות ויקבל תעודת מתחסן, יוכל להיכנס לחדר האוכל המכיל עד 2,000 אנשים. תוקף ההוראה הזו ייכנס מאמצע חודש פברואר. עם זאת, הוראות ההתקהלות החדשות הללו יהיו תקפות רק בתוך שיבא ולא באופן כללי.