פרופ' אש: מי שקיבל 2 חיסונים לא יידרש לבידוד בשל מגע עם חולה

ממונה הקורונה התייחס להטבות שיקבלו המחוסנים, וציין כי בשלב זה יקבלו פטור מכניסה לבידוד - החל משבוע אחרי קבלת המנה השנייה • משרד הבריאות: אתמול אובחנו 5,011 נדבקים חדשים בקורונה

זמן צפייה: 01:38

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס היום (ראשון) להטבות שיקבלו המחוסנים, והצהיר כי הם לא יידרשו להיכנס לבידוד אם באו במגע עם נשא מאומת - החל משבוע לאחר קבלת המנה השנייה. את הדברים אמר בתדרוך לתקשורת.

בשלב זה, אמר אש, זו ההטבה היחידה שיקבלו המחוסנים, אך בהמשך יגובש מתווה "התו הירוק" שיקנה למתחסנים אפשרויות רבות יותר. "התו הירוק יהיה עבור פעילויות פנים-ישראליות", פירט. "סוגי הפעילויות מתחלקות לשתיים: פעילויות מתוכננות, כגון אירועי תרבות וספורט, ייפתחו תחילה. המועד שבו ייכנס התו לתוקף ייקבע במסגרת דיוני מתווה היציאה מהסגר".

עוד בחדשות 13:

פרויקטור הקורונה: "מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר"

חולדאי עורר סערה: מוסדות התרבות בת"א ייפתחו בפברואר למחוסנים

נחמן אש | צילום: חדשות 13

אש התייחס לחשש מפני כניסת המוטציות לישראל, ואמר: "בסוף השבוע איתרנו ארבעה מקרים של המוטציה הדרום-אפריקנית שהגיעו מדובאי, נכון לעכשיו יש בשרשרות של המקרים האלה 20 מקרים שאומתו. המלצנו להכניס את איחוד האמירויות לרשימת המדינות שחזרה מהן מחייבת בידוד במלונית".

עוד התייחס ממונה הקורונה לאפשרות הארכת הסגר: "אנחנו עוקבים אחרי מספרי המאומתים ומקווים בזהירות שהמגמה של הסופ"ש תימשך. יש האטה, אך עדיין אין השפעה על מספר החולים הקשים. גם מקדם ההדבקה יורד, עדיין לא הגענו ליעד של מתחת ל-1 אבל הכיוון מעודד. בהתאם לנתונים האלה נחליט בהמשך השבוע אם להמליץ על הארכת הסגר בשבוע נוסף, הסיכוי לכך גבוה". עוד אמר: "את ההחלטות צריך לקבל על בסיס ענייני בלבד, ולא להיות מושפעים משיקולים אחרים".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 5,011 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-70 אלף בדיקות מתוכן 7.2% היו חיוביות. בכך מספר החולים הפעילים עלה ל-82,877, מתוכם 1,237 במצב קשה, בהם 276 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-3,979.

מוקדם יותר הבוקר הצהיר אש בריאיון ל"כאן ב'": "מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף. נצטרך לראות את הנתונים בימים הקרובים, השבוע - שבוע מפתח", אמר. "בשבוע האחרון יש התייצבות מסוימת על נתוני התחלואה - מחכים שנראה ירידה כתוצאה מהשפעת החיסונים והסגר".

עוד התייחס אש לתחלואה שמגיעה ארצה מחו"ל. "כל מי שנכנס לישראל אמור לבצע בדיקה, ואם לא – הוא הולך לבידוד במלונית", אמר והוסיף: "אנו פועלים לחייב בדיקות לחוזרים מחו"ל עוד לפני העלייה למטוס. יכולנו לעצור כניסה של חלק מהמוטציות".