בשבוע האחרון: נמשכת מגמת ההדבקה המואצת ביישובים החרדיים

מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עלה כי מספר החולים המאומתים בישראל כמעט הוכפל. מניין החולים ביישובים החרדיים ממשיך לעלות, כשבבני ברק יחס ההכפלה השבועי עומד על 3.9

זמן צפייה: 01:32

מגפת הקורונה: מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עלה היום (שני) כי בשבוע האחרון מספר החולים המאומתים בישראל כמעט הוכפל, כאשר נמשכת מגמת ההדבקה המואצת ביישובים החרדים. מספר החולים במגזר הערבי נותר נמוך מאוד, אך ייתכן שנתון זה מוטה בשל מספר מועט של בדיקות.

יחס ההדבקה ממשיך להיות גבוה במיוחד במודיעין עילית, שם יחס ההכפלה השבועי עומד על 3.9, בעוד שבבני ברק היחס עומד על 2.9. כמו כן, יחס ההדבקה נשאר גבוה בביתר עילית, אלעד, בני ברק, ירושלים ובית שמש (בעיקר בשכונות החרדיות). בציבור הכללי יחס ההכפלה המטריד ביותר הוא בערים טבריה ואור יהודה-יהוד. מספר החולים ביישובים החרדיים ממשיך לעלות כשבירושלים מניין החולים המאומתים עומד על 1,424, בבני ברק 1,323 ובמודיעין עילית 145 חולים מתוך 73 אלף תושבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-51 בני אדם; 8,611 נדבקו

סטודנטים לרפואה יוכשרו לטיפול בחולי קורונה מונשמים

נקבת טיגריס בגן חיות בניו יורק אובחנה כחולה בקורונה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

נוסף על כך, מניתוח של נתוני הבדיקות בישראל לעומת מדינות אחרות בעולם המובילות בתחום, עולה כי מספר הבדיקות היומי לנפש בישראל הוא מהגבוהים בעולם, והקצב בשבועיים האחרונים כ-8,000 בדיקות ביום) מתקרב לנתונים של קוריאה הדרומית בשיא מאמץ, שם ביצעו כ-14 אלף בדיקות ביום.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-51, כאשר מניין הנדבקים עלה ל-8,611 בני אדם. מתוך הישראלים שלקו במחלה 141 מאושפזים במצב קשה, ומתוכם 107 מורדמים ומונשמים, 191 במצב בינוני ו-7,643 חולים במצב קל. 585 מהמאובחנים החלימו.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אתמול הוציא משרד הבריאות מסמך שבו הוא מבקש להכריז על ערים נוספות כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים בשל התפשטות מגפת הקורונה. ברשימת הערים במסמך נמצאות אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש.