סטודנטים לרפואה יוכשרו לטיפול בחולי קורונה מונשמים

פרסום ראשון: כחלק מהכנה למצב חירום שבו יהיה מספר גבוה של חולים במצב קשה, שיחייב צוות רפואי גדול, משרד הבריאות יכשיר באמצעות קורס מקוון סטודנטים בשנים הקליניות (שנים ד' עד ו')

זמן צפייה: 01:32

פרסום ראשון: משרד הבריאות יכשיר סטודנטים לרפואה בשנים הקליניות ללימודיהם (שנים ד' עד ו') לטיפול בחולי קורונה מונשמים. זאת כחלק מהכנה למצב חירום, שבו יהיה מספר גבוה של חולים במצב קשה שיחייב צוות רפואי גדול בהרבה. הסטודנטים יוכשרו לטיפול באמצעות קורס מקוון שיבצע המשרד.

במקביל, המשרד עדכן הבוקר כי מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-51, כאשר מניין הנדבקים עלה ל-8,611 בני אדם. מתוך הישראלים שלקו במחלה 141 מאושפזים במצב קשה, ומתוכם 107 מורדמים ומונשמים, 191 במצב בינוני ו-7,643 חולים במצב קל. 585 מהמאובחנים החלימו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלו הערים שעליהן צפויה הממשלה להכריז אזור מוגבל

עידן רייכל נבחר להדליק משואה ביום העצמאות: "מופתע ונרגש"

נקבת טיגריס בגן חיות בניו יורק אובחנה כחולה בקורונה

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

אתמול הוציא משרד הבריאות מסמך שבו הוא מבקש להכריז על ערים נוספות כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים בשל התפשטות מגפת הקורונה. ברשימת הערים במסמך נמצאות אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש.

כמו כן במסמך צוין כי יש להאריך את ההכרזה על בני ברק כאזור מוגבל בארבע ימים נוספים. הלילה יתקיים דיון במחוז הדרומי של המשטרה בהשתתפות ראש עיריית אשקלון כדי להבין את המשמעויות. ככל הנראה תוטל מחר הגבלה חלקית על הנכנסים והיוצאים מהעיר.

עיריית אור יהודה כבר הודיעה מיוזמת על כניסת ההסגר לתוקף החלר ממחר. הכניסות היחידות שיישארו פתוחות לאור יהודה הן מכביש 461 ברחוב קזז (צומת תל השומר) ומכביש 412 (דרך אלכסנדרוני). היציאות היחידות שיישארו פתוחות הן בכביש 461 באיזור התעשייה הצפוני (יוחננוף) ובכביש 412 ברחוב יהדות קנדה. "על פי ההנחית החדשות, כל מי שייצא וייכנס לעיר, יידרש להציג אישור כמפעל או גורם חיוני", נמסר מהעירייה.