אלו הערים שעליהן צפויה הממשלה להכריז אזור מוגבל

ועדת השרים צפויה לאשר היום הטלת הסגר על כמה ערים, ביניהן אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש. הערים צפויות להיות תחת הסגר חלקי למשך שבעה ימים

זמן צפייה: 00:45

משרד הבריאות הוציא אתמול (ראשון) מסמך שבו הוא מבקש להכריז על ערים נוספות כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים בשל התפשטות מגפת הקורונה. ברשימת הערים במסמך נמצאות אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש. ועדת השרים צפויה להתכנס כבר היום בצהריים להגדרת "אזור מוגבל" במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה ולהכריז על הסגר בכמה מהערים.

כמו כן במסמך צוין כי יש להאריך את ההכרזה על בני ברק כאזור מוגבל בארבע ימים נוספים. הלילה יתקיים דיון במחוז הדרומי של המשטרה בהשתתפות ראש עיריית אשקלון כדי להבין את המשמעויות. ככל הנראה תוטל מחר הגבלה חלקית על הנכנסים והיוצאים מהעיר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בנט: "צה"ל יעתיק את מודל בני ברק לערים חרדיות נוספות"

הרמטכ"ל ביקר בבני ברק: "נמשיך להגדיל הסיוע לרשויות המקומיות"

נמשך ההסגר על בני ברק: מאות שוטרים חוסמים הכניסות והיציאות

שר הביטחון בנט מבקר בבני ברק ברקע משבר הקורונה
שר הביטחון בנט מבקר בבני ברק ברקע משבר הקורונה

עיריית אור יהודה כבר הודיעה מיוזמת על כניסת ההסגר לתוקף החלר ממחר. הכניסות היחידות שיישארו פתוחות לאור יהודה הן מכביש 461 ברחוב קזז (צומת תל השומר) ומכביש 412 (דרך אלכסנדרוני). היציאות היחידות שיישארו פתוחות הן בכביש 461 באיזור התעשייה הצפוני (יוחננוף) ובכביש 412 ברחוב יהדות קנדה. "על פי ההנחית החדשות, כל מי שייצא וייכנס לעיר, יידרש להציג אישור כמפעל או גורם חיוני", נמסר מהעירייה.

כזכור, מוקדם יותר היום שר הביטחון נפתלי בנט התייחס להסגר שהוטל על בני ברק במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, והצהיר כי צה"ל יעתיק את המודל לערים חרדיות נוספות, בהן אלעד, בית"ר, מודיעין עילית והשכונות החרדיות של בית שמש. לדבריו, לשם כך יהיה צורך בכוחות נרחבים של צה"ל.

בתוך כך, כתב השר בחשבון הפייסבוק שלו: "אני כרגע בבני ברק יחד עם חיילי אוגדה 98 ופיקוד העורף אשר מחלקים במהלך היום כ-12,000 ארוחות חמות בפתחי הבתים של קשישים ומבודדים. לא נפקיר אף אחד".