נקבת טיגריס בגן חיות בניו יורק אובחנה כחולה בקורונה

נדיה וששת בעלי חיים ממשפחת החתולים הגדולים, שחולקים איתה את הכלוב, נדבקו בנגיף, לאחר שאחד מהמטפלים בגן החיות ברונקס לקה בווירוס, אך לא הציג תסמינים. "לראשונה שבן אדם הדביק חיה"

זמן צפייה: 00:39

ארצות הברית: נדיה, נקבת טיגריס בת ארבע מגן החיות ברונקס שבניו יורק, אובחנה אמש (ראשון) כי נדבקה בנגיף הקורונה. ככל הנראה מדובר בבעל החיים הראשון שאובחן כי נדבק בווירוס. על פי החשד, החיה ממשפחת החתולים הגדולים ושישה שותפיה לכלוב, נדבקה מאחד המטפלים שלא הציג את תסמיני המחלה.

הטיגריסים החלו להציג בחודש שעבר את תסמיני הווירוס, וביניהם שיעול יבש וחוסר תיאבון, לאחר שנחשפו למטפל, שלא אובחן כחולה. "זה מקרה ראשון שבו בן אדם הדביק בעל חיים, והאחרון הוא זה שחלה", סיפר פול קאל, הווטרינר הראשי של גן החיות. לדבריו, הוא יחלוק את התגלית עם גני חיות נוספים וחוקרים שבוחנים את הנגיף.

על פי הודעת גן החיות, נדיה, אחותה אזול, שני טיגריסים נוספים ושלושה אריות אפריקנים צפויים להחלים בקרוב. עוד נכתב בהודעה כי אין לדעת איך כל חיה תושפע מהנגיף, אך יש מעקב קרוב אחר כל הנדבקים. כל ארבעת גני החיות באזור נסגרו באמצע החודש שעבר בעקבות התפרצות המגפה, וכעת ייושמו אמצעים נוספים כדי למנוע את ההדבקה של שאר החיות.

גן החיות בברונקס שבניו יורק | צילום: רויטרס