מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-51 בני אדם; 8,611 נדבקו

משרד הבריאות עדכן כי מאז אמש אובחנו 181 ישראלים נוספים. 141 מהחולים במצב קשה, ומתוכם 107 מונשמים. 191 חולים במצב בינוני ו-7,643 קל. 585 מהמאובחנים החלימו

זמן צפייה: 01:32

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-51, כאשר מניין הנדבקים עלה ל-8,611 בני אדם. מתוך הישראלים שלקו במחלה 141 מאושפזים במצב קשה, ומתוכם 107 מורדמים ומונשמים, 191 במצב בינוני ו-7,643 חולים במצב קל. 585 מהמאובחנים החלימו.

בתוך כך, משרד הבריאות הוציא אתמול מסמך שבו הוא מבקש להכריז על ערים נוספות כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים בשל התפשטות מגפת הקורונה. ברשימת הערים במסמך נמצאות אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלו הערים שעליהן צפויה הממשלה להכריז אזור מוגבל

בליכוד טוענים: גנץ נסוג מהסיכום על סוגיית הסיפוח

עידן רייכל נבחר להדליק משואה ביום העצמאות: "מופתע ונרגש"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן במסמך צוין כי יש להאריך את ההכרזה על בני ברק כאזור מוגבל בארבע ימים נוספים. הלילה יתקיים דיון במחוז הדרומי של המשטרה בהשתתפות ראש עיריית אשקלון כדי להבין את המשמעויות. ככל הנראה תוטל מחר הגבלה חלקית על הנכנסים והיוצאים מהעיר.

עיריית אור יהודה כבר הודיעה מיוזמת על כניסת ההסגר לתוקף החלר ממחר. הכניסות היחידות שיישארו פתוחות לאור יהודה הן מכביש 461 ברחוב קזז (צומת תל השומר) ומכביש 412 (דרך אלכסנדרוני). היציאות היחידות שיישארו פתוחות הן בכביש 461 באיזור התעשייה הצפוני (יוחננוף) ובכביש 412 ברחוב יהדות קנדה. "על פי ההנחית החדשות, כל מי שייצא וייכנס לעיר, יידרש להציג אישור כמפעל או גורם חיוני", נמסר מהעירייה.

כזכור, מוקדם יותר היום שר הביטחון נפתלי בנט התייחס להסגר שהוטל על בני ברק במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, והצהיר כי צה"ל יעתיק את המודל לערים חרדיות נוספות, בהן אלעד, בית"ר, מודיעין עילית והשכונות החרדיות של בית שמש. לדבריו, לשם כך יהיה צורך בכוחות נרחבים של צה"ל.