בפעם ה-4 ברציפות: מעל 100 מאומתים ביממה; בנימינה הפכה אדומה

משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 138 חולי קורונה חדשים, וכעת ישנם 729 נשאים פעילים • מודיעין הוגדרה צהובה • הורחבו הסמכויות של הרשויות המקומיות בקטיעת שרשראות ההדבקה

זמן צפייה: 08:05

ביום הרביעי ברציפות: משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי גם היום, בפעם הרביעית ברציפות, אובחנו יותר מ-100 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 138 מאומתים חדשים.

לאחר חודשים ללא עיר אדומה בישראל, בנימינה הוגדרה כזו לאחר אירועי ההדבקה האחרונים במערכות החינוך. נכון לעכשיו במועצה המקומית ישנם 125 מאומתים נוסף ל-1107 תושבים הנמצאים בבידוד. נוסף על כך, מודיעין שינתה גם היא את צבעה ומוגדרת כעת צהובה.

במקביל, הורחבו הסמכויות של הרשויות המקומיות בקטיעת שרשראות ההדבקה. בשיחה שקיימו ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, סוכם כי הרשויות המקומיות יובילו את המאמצים לקטיעת שרשראות ההדבקה והמאבק בנגיף הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים קבעו: אם תימשך מגמת העלייה בתחלואה – תחודש חובת המסכות

המנהל הרפואי של "פייזר" בישראל: "ייתכן ונצטרך חיסון שלישי"

התקיפה באיראן: הפגיעה – במפעל שמייצר חלקים לצנטריפוגות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, מספר המאומתים עולה בהדרגה בימים האחרונים, בין היתר בשל התפרצות הנגיף במערכת החינוך במועצה המקומית בנימינה ובמודיעין. כעת בישראל, 721 חולים פעילים, מתוכם 18 במצב קריטי ומחוברים למכונות ההנשמה.

אתמול בוצעו 42,993 בדיקות - 0.3% מהן יצאו חיוביות. מספר הנפטרים מסיבוכי המחלה עומדים כעת על 6,429. במקביל מבצע החיסונים ממשיך - מעל ל-5 וחצי מיליון התחסנו במנה הראשונה לצד 5.1 מיליון אנשים שהתחסנו גם במנה השנייה.

בתוך כך, מערכת החינוך עדכנה הבוקר את נתוני התחלואה, לפיהם ישנם 322 תלמידים מאומתים לקורונה, ו-33 אנשי צוות חינוכי נמצאו מאומתים גם כן. כמו כן, ישנם 7,113 תלמידים שנמצאים בבידוד, לצד 113 אנשי צוות חינוך מבודדים. בנוסף, עקב התחלואה, בית ספר אחד ושני גני ילדים מסגרו.

ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור בנתב''ג
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור בנתב''ג | צילום: חיים צח, לע''מ

בדיון חירום של ראש הממשלה נפתלי בנט עם שרים נוספים ובכירי משרד הבריאות, על רקע ההתפרצות הקורונה האחרונה בבתי הספר, הוחלט אתמול כי במידה וממוצע הנדבקים השבועי יהיה מעל 100 נדבקים ליום - תחודש חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. גורם בכיר במשרד הבריאות אמר לחדשות 13 כי "זה ודאי, חובת המסכות תחזור".

עוד הוחלט בדיון כי כניסת תיירים למדינה תידחה בשלב זה עד לחודש אוגוסט במטרה לבלום את כניסת "זן דלתא" של המוטציה ההודית למדינה. כמו כן, על פי התכנון, פקחים עירוניים יסייעו למשטרה ולמשרד הבריאות באכיפת מפרי בידוד. בתוך כך, בתדרוך שערכו בכירי משרד הבריאות אמר ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש, כי "עדיין לא ניתן לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזו".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

המנהל הרפואי של "פייזר" בישראל ד"ר אלון רפפורט, התראיין לחדשות 13 והתייחס לעלייה בתחלואה בארץ ואמר כי "במחקרים שלנו - החיסון בטוח לילדים. אנחנו בודקים בימים אלה את החיסון לגילאי 11-5, התוצאות יגיעו בקרוב. ייתכן ונצטרך חיסון שלישי".