השרים קבעו: אם תימשך מגמת העלייה בתחלואה – תחודש חובת המסכות

בדיון חירום שערך רה"מ עם בכירי משרד הבריאות הוכרע כי אם ממוצע הנדבקים השבועי יהיה 100 חובת עטיית המסכות במקומות סגורים תתחדש. בכיר במשרד הבריאות: "זה ודאי, החובה תחזור"

זמן צפייה: 05:07

בדיון חירום של ראש הממשלה נפתלי בנט עם שרים נוספים ובכירי משרד הבריאות, על רקע ההתפרצות הקורונה האחרונה בבתי הספר, הוחלט היום (רביעי) כי במידה וממוצע הנדבקים השבועי יהיה מעל 100 נדבקים ליום - תחודש חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. גורם בכיר במשרד הבריאות אמר לחדשות 13 כי "זה ודאי, חובת המסכות תחזור".

עוד הוחלט בדיון כי כניסת תיירים למדינה תידחה בשלב זה עד לחודש אוגוסט במטרה לבלום את כניסת "זן דלתא" של המוטציה ההודית למדינה. כמו כן, על פי התכנון, פקחים עירוניים יסייעו למשטרה ולמשרד הבריאות באכיפת מפרי בידוד. בתוך כך, בתדרוך שערכו בכירי משרד הבריאות אמר ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש, כי "עדיין לא ניתן לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימות בין סער לגנץ: האם תוקם ועדת חקירה לפרשת הצוללות?

דיווח באיראן: סוכל ניסיון חבלה בבניין ארגון האנרגיה האטומית

הוריו של בן ה-5 שטבע בבריכה מזהירים: "הורים, תהיו עירניים"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2306212037' autoplay='0' credit='' desc='האכיפה חזרה לרחובות: שוטרים מחפשים מפרי בידוד' poster='' kid='1_l4d1mgzk' duration='183'']

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מחצות אובחנו 101 נדבקים חדשים בקורונה - זהו היום השלישי ברציפות מזה שבועות ארוכים, שבו יותר מ-100 ישראלים נמצאו חיוביים לנגיף ביום אחד. בעקבות העלייה בתחלואה, בנימינה הפכה לעיר כתומה ומודיעין לצהובה. יש לציין כי בחודש האחרון אובחנו 891 נדבקים חדשים, כאשר מחצית מתוכם היו מחוסנים.

לאחר שבוצעו כ-45 אלף בדיקות, מהן 0.3% היו חיוביות, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-840,225 בני אדם. כעת בארץ, 606 חולים פעילים, בהם 26 במצב קשה, מתוכם 18 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,428.

מוקדם יותר היום, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס הסבירה בריאיון לגל"צ כי "הווריאנט ההודי חדר לישראל משום שאנשים לא הקפידו על הנחיות הבידוד". לדבריה, משרד הבריאות ערוך לכל תרחיש, ובכוונתו להציג לבנט "את כל האפשרויות וההגבלות - כולל החזרת מסכות והגבלת ההתקהלות".