דיווח באיראן: סוכל ניסיון חבלה בבניין ארגון האנרגיה האטומית

3 ימים לאחר שתחנת הכוח הגרעינית הושבתה "בשל תקלה", התקשורת בטהראן דיווחה כי מזל"ט ניסה לפגוע בבניין של הסוכנות - וכשל. "המתקן עסק בשיפור האדמה, המים והחקלאות באמצעות אנרגיה אטומית"

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: רויטרס

כלי התקשורת באיראן דיווחו היום (רביעי) כי מזל"ט ניסה לפגוע בבניין האנרגיה האטומית בעיר קראג', אך הניסיון סוכל ללא נזק. גורם בכיר מסר לסוכנות הידיעות AP כי המתקן התעסק בעיקר ב"שיפור האדמה, המים, החקלאות והמשק באמצעות אנרגיה גרעינית". הרשויות בטהראן פתחו בחקירה.

בתוך כך, נמשכות השיחות בווינה בין איראן לבין מדינות המערב באשר לחתימה על הסכם גרעין חדש. שר החוץ הגרמני הייקו מאס עדכן בהתפתחויות, ומסר: "התקדמנו בשיחות הגרעין - אולם יש עדיין מספר מכשולים שעלינו להתגבר עליהם".

גם ראש הסגל של נשיא איראן חסן רוחאני עדכן בנעשה בווינה, וסיפר: "הייתה התקדמות מרשימה, ארה"ב הסכימה להסיר 1,040 סנקציות שהוטלו ע"י ממשל טראמפ - כולל סנקציות שקשורות למשרדו של המנהיג העליון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שנה וחצי של קורונה – אפס כתבי אישום נגד מפירי ההנחיות

בנט: "נקים מחדש את קבינט הקורונה; קורא לבני הנוער להתחסן"

תחקיר: בת 22 מתה מדלקת בשריר הלב – מה קרה בביה"ח שגרם למותה?

הכור הגרעיני באיראן
הכור הגרעיני באיראן | צילום: Getty Images/ אימאג'בנק

כזכור, לפני שלושה ימים דווח כי פעילות תחנת הכוח הגרעינית בבושהר הופסקה "בגלל תקלה". בתחילה, האיראנים ניסו להסתיר את דבר ההשבתה אך כלי תקשורת סעודיים חשפו את האירוע. הארגון לאנרגיה אטומית באיראן התייחס מסר כי "תחנת הכוח הגרעינית הושבתה באופן זמני בגלל תקלה טכנית. המפעל יחובר מחדש לרשת והנושא ייפתר בעוד כמה ימים".