קורונה במערכת החינוך: מספר המאומתים בבנימינה עלה ל-83

בביה"ס במועצה המקומית נדבקו 79 ילדים ואיש צוות מחוסן אחד. במקביל, מספר המאומתים במודיעין עלה ל-31 תלמידים. • הורוביץ: "בימים הקרובים נטיל קנסות גבוהים על מי שיטוס למדינות אסורות"

זמן צפייה: 01:14

התפרצות הקורונה במערכת החינוך: משרד החינוך עדכן הבוקר (שני) כי מספר המאומתים במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה עלה ל-80, מתוכם 79 ילדים ומורה מחוסן אחד. במקביל, גם במודיעין-מכבים-רעות חלה עלייה במספר המאומתים, כאשר עד כה זוהו 31 תלמידים כחולים. בד בבד, בבית ספר לחינוך מיוחד בנתניה חלה התפרצות של הנגיף - בעוד ש-11 תלמידים אובחנו כמאומתים.

כזכור, לאחר חקירת מקרה ההתפרצות במודיעין, עלה כי ילדה שחזרה עם הוריה מחו"ל הפרה בידוד בכך שחזרה מיד לבית הספר. כתוצאה מכך, היא הדביקה 12 ילדים, בעוד שלפחות במחצית מהם קיים חשד כי נדבקו בוריאנט ההודי. לפני יומיים, משרד הבריאות הודיע כי קיים חשד ראשוני שהתפרצות הקורונה שהתרחשה בבתי הספר בנימינה - מקורה בנגיף מהזן ההודי. מקור ההתפרצות נמצא בבדיקה, אולם נבדק קשר למשפחה ביישוב שחזרה לאחרונה מחו"ל וייבאה את הווריאנט האסייתי. רובם המכריע של הנדבקים הם מכיתות ז'- ח'.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בן 18 התחזה לבת 12 – וגרם לילדות לשלוח לו תמונות אינטימיות

דיווחים באיראן: פעילות תחנת כוח גרעינית הופסקה "בגלל תקלה"

צדק מאוחר להרוגי מירון: מי צריך לחשוש מוועידת חקירה ממלכתית?

חיסון נגד קורונה לבני נוער
חיסון נגד קורונה לבני נוער | צילום: חדשות 13

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי "בתוך מספר ימים ננהיג אכיפה מחמירה וקנסות גבוהים בשדה התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות". על נושא הבדיקות לנוחתים הוסיף: "אנחנו מרחיבים את מערך הבדיקות בנתב"ג בצורה משמעותית. התורים הארוכים כבר התקצרו, אבל לא די בכך". כרגע, המדינות האסורות על פי משרד הבריאות הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

בתוך כך, קופת החולים מכבי דיווחה על עלייה משמעותית בביקוש לחיסונים בקרב בני 12-15, כאשר ביממה האחרונה זומנו למעלה מ-2,500 תורים, שהם פי 4 יותר מהממוצע בשבוע שעבר. סך הכל, לימים הקורבים זומנו כ-8,300 תורים למנות חיסון.

במשרד הבריאות כבר הכו על חטא והודו: "שגינו שלא פירסמנו המלצה לחסן את כל הילדים", ושקלו להרחיב את רשימת המדינות האדומות ולהגביל התקהלויות מחשש להתפרצות חוזרת של הנגיף בארץ.

כאמור, סוגיית כניסת הזנים עומדת לפתחו של משרד הבריאות לאחרונה. בשבת החליט משרד הבריאות לאפשר כניסת נוסעים מחוסנים לישראל ללא בדיקה, זאת בעקבות עלייה משמעותית במספר הנוסעים והעומס על שדה התעופה. מדובר בפתרון זמני בלבד במטרה לתת מענה לתורים ארוכים באופן חריג שהצטברו בכניסה למעבדת הבדיקה. ההקלה ניתנה רק לשבים ממדינות שאינן ברמת סיכון גבוהה.

ילדים בבית ספר בימי קורונה
ילדים בבית ספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ממחקר של משרד הבריאות, שפרטיו פורסמו אמש לראשונה בחדשות 13, עולה כי 6%-12% מבני הנוער שחלו בקורונה והחלימו מהנגיף סובלים מתסמינים לטווח ארוך - כך עולה בעקבות הממצאים. במשרד מתכוונים להמליץ להורים לחסן את הילדים וכן לבקש להחזיר את חובת עטיית המסכות במוסדות החינוך ובקייטנות.