התקיפה באיראן: הפגיעה - במפעל שמייצר חלקים לצנטריפוגות

לאחר שדווח בטהראן כי סוכלה תקיפה של מתקן בשטחה ע"י מזל"ט, נחשף בחדשות 13 כי נגרם נזק במפעל ייחודי שמייצר להבי אלומיניום לסרכזות שמעשירות אורניום. כעת, גם תוכנית הגרעין נפגעה

זמן צפייה: 04:08

לאחר התקיפה המסתורית הלילה בעיר קראג' באיראן, נחשף הערב (רביעי) בחדשות 13 כי במהלך הפעולה נגרם נזק למפעל שמייצר להבי אלומיניום לצנטריפוגות, שמעשירות אורניום. בכך, נגרם נזק נוסף גם לתוכנית הגרעין האיראנית.

כזכור, לפני שלושה ימים דווח כי פעילות תחנת הכוח הגרעינית בבושהר הופסקה "בגלל תקלה". בתחילה, האיראנים ניסו להסתיר את דבר ההשבתה אך כלי תקשורת סעודיים חשפו את האירוע. הארגון לאנרגיה אטומית באיראן התייחס מסר כי "תחנת הכוח הגרעינית הושבתה באופן זמני בגלל תקלה טכנית. המפעל יחובר מחדש לרשת והנושא ייפתר בעוד כמה ימים".

הכור הגרעיני באיראן
הכור הגרעיני באיראן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום דיווחו כלי התקשורת באיראןכי מזל"ט ניסה לפגוע בבניין האנרגיה האטומית בקראג', אך הניסיון סוכל ללא נזק. גורם בכיר מסר לסוכנות הידיעות AP כי המתקן התעסק בעיקר ב"שיפור האדמה, המים, החקלאות והמשק באמצעות אנרגיה גרעינית". הרשויות בטהראן פתחו בחקירה.

בתוך כך, נמשכות השיחות בווינה בין איראן לבין מדינות המערב באשר לחתימה על הסכם גרעין חדש. שר החוץ הגרמני הייקו מאס עדכן בהתפתחויות, ומסר: "התקדמנו בשיחות הגרעין - אולם יש עדיין מספר מכשולים שעלינו להתגבר עליהם".

גם ראש הסגל של נשיא איראן חסן רוחאני עדכן בנעשה בווינה, וסיפר: "הייתה התקדמות מרשימה, ארצות הברית הסכימה להסיר 1,040 סנקציות שהוטלו על ידי ממשל טראמפ - כולל סנקציות שקשורות למשרדו של המנהיג העליון".