החל מהבוקר: חיסון נגד קורונה גם לנערים בני 15-12

מהיום, כ-600 אלף בני נוער יוכלו להתחסן נגד הנגיף ולהצטרף ל-5.4 מיליון הישראלים שכבר עשו כן. אלפים הזמינו תורים בקופות החולים. רה"מ נתניהו: "חיסון בני הנוער מבטיח לנו חסינות עדר"

זמן צפייה: 02:00

מבצע החיסונים נגד הקורונה מתרחב: החל מהבוקר (ראשון), כ-600 אלף בני נוער ישראלים בני 15-12 יכולים להתחסן נגד נגיף קורונה ולהצטרף ל-5.4 מיליון הישראלים שכבר עשו כן במהלך החודשים האחרונים. אלפים קבעו תורים בקופות לקראת המשך השבוע.

משרד הבריאות, שהצטרף לארגון הבריאות העולמי (FDA) ונתן את אישורו לחסן את בני הנוער, הבהיר כי הנערים חייבים להתחסן אם הם או קרוביהם נמצאים בסיכון לתחלואה קשה או אם הם מתכננים נסיעה לחו"ל. בכל מקרה אחר, ההחלטה נתונה בידי ההורים.

"הניצחון של ישראל הושג בזכות שני גורמים יסודיים: מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ והחלוקה המהירה שלהם לאזרחי ישראל. הבוקר התחלנו לחסן גם בני נוער בגילאי 12-16 - זאת בשורה ענקית, זה מבטיח לנו חסינות עדר", אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך טקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קיסריה מתחת למים: הצצה לגן הלאומי הראשון בישראל – שבתוך הים

בנט ולפיד מרחיבים את סמכויות הווטו: יוכלו למנוע הצבעה בממשלה

ראש השב"כ בהודעה חריגה: "קורא להפסקת השיח המסית והאלים"

חיסון, קורונה, נוער, נערים, רופא
חיסון נגד קורונה לבני נוער | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מגפת הקורונה בישראל מוסיפה להראות סימנים של היעלמות כמעט מוחלטת, שכן לפי נתוני משרד הבריאות - רק 30 מאמותים חדשים התגלו אתמול, זאת מתוך כ-18 אלף בדיקות שבוצעו. כעת בארץ, 216 חולים פעילים, בהם 37 שמצבם קשה ומתוכם 25 מונשמים.

בשבוע שעבר, כאן בחדשות 13 ביקשנו מיושב ראש איגוד רופאי הילדים הפרופסור צחי גרוסמן לעשות קצת סדר ולענות על כמה שאלות: למי מומלץ להתחסן בהקדם, אילו תופעות לוואי הילדים שלכם צפויים לפתח, והאם החיסון מסוכן?

האם החיסון בטוח? 

"כן. לפני כחודשיים נערך מחקר של 'פייזר', ממנו עלה כי הבטיחות של החיסון דומה לחיסון של המבוגרים. מה גם, בארה"ב התחסנו כבר כמעט שלושה מיליון מתבגרים בני 12 עד 15 - ועדיין לא שמענו על איזושהי תופעה מיוחדת".

האם החיסון עלול לגרום לדלקת בשריר הלב?

"המספרים מראים שיש אפשרות לקשר בין מנה שנייה של התחסנות לבין דלקת שריר הלב, אבל חשוב לציין כי מתוך המקרים שאותרו - 95% הוגדרו כקלים".

מהן תופעות הלוואי?

"תופעת הלוואי השכיחה ביותר היא כאב במקום ההזרקה. בנוסף, יכולה להיות קצת חולשה או חום - אבל זה חולף בתוך יממה עד שתיים. אלו תופעות הלוואי שניתן יהיה לצפות להן גם בחיסון המתבגרים".

עד כמה החיסון נחוץ?

"מחלת קורונה בילדים היא לא מחלה קלה. כיום בישראל מצב התחלואה הוא קל, ולכן קובעי המדיניות אמרו שההתחסנות כרגע היא לא דחופה. יש מקום להתייעצות בין הרופא לבין ההורים אם כדאי להתחסן כעת או להמתין. אין לחץ להתחסן כי המחלה באמת לא מידפקת על שערינו".