בנט ולפיד מרחיבים את סמכויות הווטו: יוכלו למנוע הצבעה בממשלה

יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד הסכימו שאם לא תהיה הסכמה ביניהם על מהלך בממשלה, יוכלו להטיל וטו ולמנוע את ההצבעה עליו. זאת, בדומה לנתניהו וגנץ שהסכימו שלא ייערכו דיונים אם אין עליהם הסכמה

זמן צפייה: 01:32

לקראת הקמת ממשלת השינוי המסתמנת, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט הרחיבו את סמכויות הווטו בממשלה לתפקידי ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי - כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בחדשות 13. כעת, השניים יוכלו למנוע הצבעה בממשלה אם אין ביניהם הסכמה על הנושא. יש לציין כי בממשלה הקודמת, בראשות נתניהו וגנץ, לשניים הייתה הזכות למנוע דיונים על נושאים שעליהם אין הסכמה.

בתוך כך, גורמים בימינה מאמינים כי ח"כ ניר אורבך, שמשך את חתימתו מהדרישה להחלפת יו"ר הכנסת, לא ימנע את הקמת הממשלה. אורבך צפוי לתמוך בה באופן אקטיבי או להתפטר מהממשלה. כמו כן, חברת הכנסת עידית סילמן, הודיעה אתמול כי היא תומכת במהלך של יו"ר מפלגתה להקמת הממשלה שתושבע בעוד שבוע וחצי.

נפתלי בנט, יאיר לפיד
נפתלי בנט, יאיר לפיד | צילום: רויטרס

אתמול התקיימה ישיבת סיעת ימינה בביתו של בנט, זאת כחלק ממאמציו לשמור על יישור קו מבחינת רשימתו ולוודא כי כולם עומדים בלחצים הכבדים שמופעלים עליהם. שלשום, ח"כ אורבך אמר למקורביו כי "איני מתכוון לעשות מעשה שיקלי", ובכך הבהיר כי אין בכוונתו לחבל בהקמת הממשלה.

בהודעה מוקלטת ששלח שלשום בנט לפעילי ימינה, הוא ביקש להגיב להתקפות על מפלגתו וחבריה: "רציתי לדבר אתכם פעם ראשונה מאז 'עלה בידי', אנחנו זקוקים עכשיו לרוח הגבית שלכם. תדברו, תשתפו פוסטים, תוציאו את האמת. חשוב שהציבור יידע את האמת מבעד למסך השקרים".