ראש השב"כ בהודעה חריגה: "קורא להפסקת השיח המסית והאלים"

ברקע ההתבטאויות נגד ממשלת השינוי המסתמנת, ארגמן פרסם הודעה שבה נכתב כי "בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה בשיח". גנץ: "נראה שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר"

זמן צפייה: 04:46

ראש השב"כ נדב ארגמן פרסם היום (שבת) הודעה חריגה שבה קרא להפסיק את השיח המסית והאלים, זאת ברקע הקריאות נגד ממשלת השינוי המסתמנת והחברים בה. "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות", נכתב בהודעה מטעם ארגמן.

"זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית. כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש", אמר ארגמן.

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

"לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם - מוטלת אחריות כבדה בימים אלה", המשיך ראש השב"כ. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לדבריו של ארגמן ומסר: "למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".

בתוך כך, גורם ביטחוני מסר לחדשות 13 כי "זה כבר לא רק שיח ברשתות החברתיות, יש חשש אמיתי שמישהו ינסה לפעול כדי 'להציל את המדינה', וכחלק מזה יפגע באדם אחר".